Senaste nytt

Finns fortfarande plan med gamla inredning på longhaul på SAS?

RobHK

Medlem
Jag trodde alla planen nu hade blivit renoverade till den nya inredningen, döm av min förvåning när jag bokade biljett HKG-ARN tur och retur och jag fick en gammal A340 - jag tittade inte ens efter flygplanstyp när jag bokade.

Hur illa är SAS Plus med gamla inredningen jämfört med nya? Bör jag snabbt boka om resan till en annan dag?
 

Canadien

Medlem
Plusstolarna är likvärdiga, du får iPad som IFE. Vilket borde minska risken att bakomvarande protesterar när du fäller sätet.
Business är sämre dock.
 

WTP

Medlem
Inte vad jag vet förutom gamla LAN-kärran som är väl mest som back up nuförtiden...
Om det är den vi pratar om personligen skulle jag vilja undvika den!
 

Danhild

Medlem
Det måste i så fall vara LN-RKP (lease från LAN Chile), som är reservmaskinen? Resterande longhaul ska vara ombyggda.
 

dino_81

Medlem
Det är nog den gamla LAN-kärran (LN-RKP) och som jag förstår det har den varit ett sorgebarn speciellt när det gäller SAS Plus.

Ska dock vara ny inredning monterad nyligen i SAS Plus. Osäker på om det finns Wi-Fi.
Finns annan tråd om denna maskin på forumet.

Något av ett "reservflygplan" för SAS när det är brist på ordinarie flygplan pga. tekniska orsaker eller motsvarande.
 

RobHK

Medlem
Det är nog den gamla LAN-kärran (LN-RKP) och som jag förstår det har den varit ett sorgebarn speciellt när det gäller SAS Plus. Ska dock vara ny inredning monterad i SAS Plus.
Är dock osäker på om det finns Wi-Fi.
Finns annan tråd om denna maskin på forumet.

Det är nya stolar alltså? SAS Plus är dock bara 4 rader, det va så jag överhuvudtaget upptäckte det när jag skulle byta säte..

Sorgebarn på vilket sätt? Strul?
 

Flood

Medlem
Det är nya stolar alltså? SAS Plus är dock bara 4 rader, det va så jag överhuvudtaget upptäckte det när jag skulle byta säte..

Sorgebarn på vilket sätt? Strul?

Först hade den ingen plus. Sedan monterade de gammal plus-inredning när övriga plan renoverades och fick nya stolar.

Backa några år så var dock den här kärran åtråvärd att få åka i business, då den hade helt fällbara säten till skillnad från SAS andra maskiner. =)
 

RobHK

Medlem
Och gammal Plus inredning innebär vad? Har aldrig åkt i gamla Plus, är dom stolarna bra komfortmässigt jämfört med nya Plus?
 
Toppen