Senaste nytt

Finns det "nyttig" flygplansmat?

Alx

Medlem
Det finns ett aber med specialmat dock: en del flygbolag använder samma specialmåltider i både ekonomi och affärsklass (speciellt de lite mer udda måltiderna). Detta kan vara en nackdel om du flyger framför skynket.

För några år sedan tänkte jag utnyttja detta till min fördel och beställde en kosher-måltid på Lufthansa Frankfurt-Jakarta i ekonomiklass, koshermåltiderna från Frankfurt skulle nämligen vara samma i alla klasser. Vet inte om så var fallet men måltiden var verkligen inget att hurra över och jag kommer inte göra om det :)

Ja det kan jag tänka mig. Maten i ekonomi är ju oftast inget att hurra för. Men att flygbolagen tillhandahåller mat för det stora flertalet avvikande matpreferenser tycker jag är en fantastisk service!

Nu när jag reser nästa gång är det framför skynket. Men då ska jag ju bara dricka vatten och Sophiakuren, så det ska bli intressant att se personalens reaktion när jag tackar nej till ALLT som erbjuds. Det har jag aldrig tidigare sett någon göra på en långflygning. :)
 
Ja det kan jag tänka mig. Maten i ekonomi är ju oftast inget att hurra för. Men att flygbolagen tillhandahåller mat för det stora flertalet avvikande matpreferenser tycker jag är en fantastisk service!

Nu när jag reser nästa gång är det framför skynket. Men då ska jag ju bara dricka vatten och Sophiakuren, så det ska bli intressant att se personalens reaktion när jag tackar nej till ALLT som erbjuds. Det har jag aldrig tidigare sett någon göra på en långflygning. :)


du kan ju alltid göra som Båstads bratsen...be flygvärdinnan " slaska " käket..:)
 
Toppen