Senaste nytt

Finns det några flygbolag som serverar Single Malt Whisky

Jacob

Medlem
Det är väl i samma linje som att flygbolag går över till mousserande istället för champagne.
Grant och Red Label är drickbara men inget jag väljer om det finns andra alternativ (single malt)
SAS körde Red Label under många år men har nu gått över till Grant som jag misstänker är billigare. Även Lufthansa kör Grant numera. Riktigt trista varianter båda två, ska man ha en blended sort kan man väl i alla fall kosta på en Chivas när det ska serveras framför skynket.

Det är för övrigt en liknande resa som gjorts i loungerna. I SAS loungen på Arlanda hade de Highland Park under många år (en av mina favoriter) och de körde även Jura under en period. Nu är det tråkiga Famous Grouse man får klara sig med.
 

gdaily

Medlem
Bumpar den här 7 år gamla tråden. Mycket har ju hänt sedan dess, bland annat Corona.

Jag funderar på att skriva en artikel om whiskyutbudet ombord på flygbolagen. Lite kan man googla sig fram, men när man mailar tex BA så får man svar "vi har olika sorters sprit ombord" utan närmare beskrivning...

Så, hit me! SAS har ju Mackmyra Traveller. Vad har resten av bolagen. Kan man köpa i turistklass, eller finns det bara i premium? All input önskas. All hjälp uppskattas - berätta vad man kunnat beställa på er senaste flygning helt enkelt!

Mvh
Ola
 

J1981

Medlem
ANA har Hibiki 21 på tokyo - new york/frankfurt/london linjerna i first, Hibiki 17 på dom andra linjerna.
Även sett john walker & sons king george v samt talisker 18 på menyn.
 

Hissen

Medlem
Swiss bjöd på två sorter i F mellan Bangkok och Zürich. En Schweizisk Säntismalt Himmelberg Edition 4 years old samt Bowmore Islay Single Malt 18 years old. Vart en liten whiskey provning, ingen vinnare.
4835C7CE-230A-4A9F-B0F2-F9558250619B.jpeg
 
Toppen