Finns det något sätt att tjäna miles på en bonusbiljett?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av joa, 26 April 2016.

1. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så tänker jag också. Och vet att det är, enligt logikens alla regler. Dvs boka om till samma klass om möjligt annars ”boka upp”.
    Det som gör mig confused är att det stod C där SAS hade I. Men är väl bara att släpps. Trots det står C ligger väl nån mappning bakom som säger det var award

pswe gillar detta.
  2. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag skulle flyga EWR-CPH-ARN-LLA i SAS Business (Award) så blev planet inställt och jag lyckades bli inbokad på EWR-ARN-LLA i SAS Business (Revenue C), vilket genererade 9000+1000 poäng. Dessutom landade vi 6 timamr innan ordinarie tidtabell. Snacka om bra avslutning på resan :)

3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med en accepterad Plusgrade (för Eurobonuspoäng eller cash) på en SAS Eurobonus award, ger en sådan poäng? Jag inbillar mig att jag har läst det någonstans, men det kan väl inte stämma?

4. igelkotten

igelkotten Medlem

Plusgrade bokar väl om till ny bokningsklass? Dock vet jag inte om man kan använda Plusgrade på en bonusresa.

5. bhen

bhen Medlem

Man kan använda Plusgrade på bonusresa men det ger fortfarande ingen poängintjäning. Står tydligt när man lägger bud.

Abbs gillar detta.
  6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag plusgrade-uppgraderade en bonusresa och fick poäng häromåret. Reglerna har dock aldrig tillåtit det och numera har de även justerat ”tekniken” så att man inte får poäng.

7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en bonusresa förra året som gick Göteborg - Frankfurt - München - Beijing - Shanghai med Lufthansa och sista sträckan med Air China.
    Pga strejk i Frankfurt blev Göteborg - Frankfurt - München inställt.
    Jag fick reda på detta sent på kvällen dagen innan.
    Kaos hos Lufthansa förstås och SAS hade stängt.
    Då ringde jag SAS i USA och ville bli bokad på Göteborg - München direkt med Lufthansa.
    Detta flyg har codeshare med SAS så agenten bokade snabbt en fullpris C på denna och för det flyget fick jag 2000 poäng

8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är inget sätt, men det verkar finnas en bugg i British Airways system. Det har hänt vid ett par tillfällen att jag har fått poäng när jag har flugit med British Airways på en awardbiljett från American Airlines. Men då har den bokningen legat inne på min sida på British Airways.

9. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förvånar mig lite att ingen här har tagit fram ett verktyg som listar vilka flighter som med störst sannolikhet ger dig en försenad/inställd flight. Så att man kan ”game:a” även det ;)

Karlssonskan gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    I somras var det enkelt, alla flighter med SAS Ireland :)

Fritidsforskare och Mattias Holmén gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!