Senaste nytt

Finns det bonusplatser på Lufthansa mellan Frankfurt och San Jose, Costa Rica?

Tostarp

Medlem
Letat i diverse verktyg för att hitta award med LH518/LH519 (FRA-SJO-FRA) men hittar inte ett smack? Inte en enda plats ens i Ekonomi 11 månader framåt??

Någon som vet om detta är en 'blockad' flight? Eller något annat som spökar?
 

Tonton

Medlem
Letat i diverse verktyg för att hitta award med LH518/LH519 (FRA-SJO-FRA) men hittar inte ett smack? Inte en enda plats ens i Ekonomi 11 månader framåt??

Någon som vet om detta är en 'blockad' flight? Eller något annat som spökar?

Sökte 3 oktober - 15 januari på Awardfares.com

8 platser i business på kvällens flight SJO-FRA.
1 plats i business på flighten SJO-FRA 31 oktober.

Utöver det hittar jag 11 flighter under denna tidsperioden där det finns plats i ekonomi - annars är det helt tomt.

Inte en enda plats ens i Ekonomi 11 månader framåt??

Nja, stämmer inte helt - men nästan ;)
 

Senator

Moderator
Det var det där med förkortningar i rubriken då..

"Award LH518 FRA-SJO?" har blivit ändrat.

Nu till frågan: vart letar du? Vilka datum? Jag tror inte flighten är blockad, men det kan indikera något annat. Nämligen att frekvensen nu är så låg (2 eller 3 dagar i veckan) som kanske betyder hej då? Panama rutten verkar ha flera träff.
 

Vixit

Medlem
Letat i diverse verktyg för att hitta award med LH518/LH519 (FRA-SJO-FRA) men hittar inte ett smack? Inte en enda plats ens i Ekonomi 11 månader framåt?

När vill du helst resa (hur långt fram i tiden)? Finns platser i augusti 2020, men beror ju på huruvida du skrev ”inte ens 11 mån framåt” för att det är då som du vill resa, eller om jag tolkar dig för noggrant och egentligen vill du resa mycket tidigare än så :rolleyes:
 

Tostarp

Medlem
Sorry, ska förklara mer.

Letar efter Award på den rutten under påsk 2020. Tänker använda M&M-poäng.

Letade på div 'sökmotorer' (inkl awardfares) och fann absolut nada. Ändrade månad för månad etc etc och fick fortfarande absolut nada. Trodde då att det var en rutt man inte kunde boka för poäng eller nåt?

Gjorde en ny sökning nu på morgonen och hittade som Tonton några få stolar. Kanske en glitch eller skit bakom spakarna från min sida??

Kollade på Lufthansa för ev 'köpebiljett' och det var extremt mycket 'fully booked' och 'no ticket available'. Verkar lite konstigt att denna rutt då skulle läggas ner om det är slutsålt på de avgångarna som finns?

Slutsatsen är tydligen att denna rutt är lite som att hitta en business-stol hos SAS till USA eller LH First till Singapore, dvs högre chans att vinna på Triss...

Tack för hjälpen alla :)
 

Vixit

Medlem
Ja som @Senator sa går LH direkt bara torsdag & söndag i april nästa år, så antalet stolar är ju få. Dessutom är påskhelgen precis som jul- och nyår röda dagar i de flesta europeiska länderna, så vem vet hur många M&M-medlemmar som redan haft koll på rutten sedan maj månad eller så...

Det finns Eco kvar ut 8/4 och tillbaka 15/4; även på annat direktflyg Operated by Condor 5/4 och 16/4. Annars är det som sagt via PTY som gäller, med rätt god tillgång både i olika klasser och över flera datum.
 
Toppen