Senaste nytt

Finnairs nya longhaul-produkter lanserade

Flög HEL-JFK förra veckan och det verkar som att de gått live med denya necessärerna. Necessären kom föga förvånande från Marimekko och innehöll förutom det "vanliga" utbudet utav tandkräm,tandborste, öronproppar,ögonmask även en fuktkräm och lipbalm från Clarins. Ett steg uppåt med tanke på att det förra utbudet innehöll motsvarande från Lumene
 

Mrjoe

Medlem
Tänkte på om man köper en resa idag med Finnair, Göteborg-Bangkok, December/Januari och då blir man bokad i en A340.
Men hur blir det när de börjar flyga med A350, kommer de att ersätta A340 helt eller kan det bli så att de kör dubbelt i vinter perioden.

Min fundering är kommer de byta min bokning till A350, eller kan det bli så att priset på business class i A350 blir lite dyrare och då byter de inte bokningen?
 

Dr. Miles

Expert
Tänkte på om man köper en resa idag med Finnair, Göteborg-Bangkok, December/Januari och då blir man bokad i en A340.
Men hur blir det när de börjar flyga med A350, kommer de att ersätta A340 helt eller kan det bli så att de kör dubbelt i vinter perioden.

Min fundering är kommer de byta min bokning till A350, eller kan det bli så att priset på business class i A350 blir lite dyrare och då byter de inte bokningen?
Ingen kan förutse prisutveckling. Men jag kan ge dig två exempel.

Exempel 1:
THAI flög med Boeing 747 med gammal First class / Business class kabin på Bangkok-Stockholm/Köpenhamn förut och numera flyger de med Boeing 777-300ER med (relativt) ny Business class kabin.
Priset av Premium Economy låg runt 10.000 - 12.000 SEK inkl. skatter förut men numera kostar det runt 17.000 - 18.000 SEK.

Exempel 2:
Qatar Airways började att trafikera mellan Doha-Stockholm/Köpenhamn med Airbus A330 som hade gammal Business class kabin.
Numera flyger de med Boeing 787 med ny Business class kabin.
Trots detta kör de Business class saver kampanj regelbundet och kampanjpriserna har gått ner generellt.
 

Mrjoe

Medlem
ok, jag förstår din poäng :)

Men då kan man säga att det är 50% chans att de kan byta en från A340 till A350.
 

JonW

Medlem
Jag skulle gissa att BKK får en av två dagliga avgångar med A350 från julsäsongen 2015.
(Om det inte blir några större leveransförseningar)
9 april kommer första 350-flighterna att bli bokningsbara, efter det vet vi nog lite mer.
 
Toppen