Senaste nytt

Finnairs nya Business Class mellan Helsingfors och Bangkok

JonW

Medlem
Vill bara upplysa att spritpolicyn som beskrivs är den AY försökte implementera när nya VIA-loungen först öppnades. De fick dock så mycket kritik att de rätt snart reviderade denna.<br />
<br />
Drinkar, Whisky, Cognac, likörer etc upp till medelhög prisklass är nu gratis för OW Silver och uppåt. (Vilket jag anar att Jacob är..) Äkta skumpa ska dock debiteras. Men det är visst inte ovanligt att bartendern sticker till en statuslös stackare en GT, eller en Platinum som ser barskrapad ut ett glas champis med bolagets komplimanger. <br />
<br />
Så de där reglerna känns mest som ett sätt att se till att inte typ uppgraderade finska semesterfirare går till excesser...
 

Roger J

Medlem
Är det någon annan som tycker att Finnair borde ordna med färgerna eller belysningen i kabinen? Känns väldigt mycket sjukhus och upplyst nu. Lite "mood-lightning" så kanske det skulle se trevligare ut?
 

JonW

Medlem
Instämmer, men i grunden beror det nog på de kalla ljusblå/gråa tonerna i inredningen. <br />
Man ville väl sätta en riktig finsk profil på det hela, men det blev inte direkt stämningsfullt. Men annat ljus skulle nog förbättra saken.
 

Dr. Miles

Expert
Jag missade denna nya Business class när jag flög Bangkok -&gt; Helsinki med dagflyg. :(<br />
Finnair personal vid check in sa att de använder A330 med nya Business class på nattflyg, men på nattflyg använder de A340 med gamla Business class.
 

henrik l

Medlem
Flög HEL-HKG för några veckor sedan med en A330. Man hade den nya sjukhusblåa inredningen, men tyvärr inte den nya konfigurationen.
 

JonW

Medlem
<blockquote><strong>AHO;16880 wrote:</strong> Jag missade denna nya Business class när jag flög Bangkok -&gt; Helsinki med dagflyg. :(<br />
Finnair personal vid check in sa att de använder A330 med nya Business class på nattflyg, men på nattflyg använder de A340 med gamla Business class.</blockquote>
<br />
På vintertidtabellen använder de normalt 330:n med nya cabinen för nattflygen, men tillfälliga byten kan förekomma.<br />
340:n har inte använts regelbundet på nattflygen sedan början av 2010 vad jag minns.
 
Måste säga att det var en lyckad flygning, otroligt bekvämt. Har aldrig mått så bra av en flygning som denna. Har man pengarna så tycker jag man ska satsa, Finnair har verkligen lyckats bra.
 

flapps

Medlem
Har precis funnit ett erbjudande med finnair från Osl till Bkk för 12.500 pp i Mars. Tycker ni det är ett bra pris eller? Verkar ju enligt många av er att dom har en bra produkt.<br />
<br />
/flapps
 
Toppen