intuition
Medlem
Svårt att svara på rent generellt. Vilka önskemål har du på klass och destinationer?
Tillgänglighet just nu är inget vidare men har historiskt varit bättre. Riktigt bra jämfört med SAS, tex var det förr i världen lätt att hitta business-award till Tokyo, vilket är omöjligt på sas. Nu är ju i stort sett alla flyg österut nedlagda, så just det är inte relevant längre.
För oneworld kan bara vissa partners bokas via hemsidan. T.ex QF, BA m.fl. går bra men vissa går bara att boka genom att ringa in.
En del destinationer finns inte heller i Finnairs totalt usla bokningsmotor, och då blir det att ringa.
Det finns inte heller längre någon s.k. oneworld-award, där du kunde kombinera olika bolag. Det erbjuds nu bara partner-awards, dvs med ett och endast ett oneworld-bolag i taget. Dvs du kan inte boka en award med BA på ett ben och CX på ett annat. Däremot går det att kombinera en t&r med finnair-flyg, tex om du hittar en JL-award mellan HEL-TYO så kan du lägga till ett anslutande AY flyg.
Tillgänglighet just nu är inget vidare men har historiskt varit bättre. Riktigt bra jämfört med SAS, tex var det förr i världen lätt att hitta business-award till Tokyo, vilket är omöjligt på sas. Nu är ju i stort sett alla flyg österut nedlagda, så just det är inte relevant längre.
För oneworld kan bara vissa partners bokas via hemsidan. T.ex QF, BA m.fl. går bra men vissa går bara att boka genom att ringa in.
En del destinationer finns inte heller i Finnairs totalt usla bokningsmotor, och då blir det att ringa.
Det finns inte heller längre någon s.k. oneworld-award, där du kunde kombinera olika bolag. Det erbjuds nu bara partner-awards, dvs med ett och endast ett oneworld-bolag i taget. Dvs du kan inte boka en award med BA på ett ben och CX på ett annat. Däremot går det att kombinera en t&r med finnair-flyg, tex om du hittar en JL-award mellan HEL-TYO så kan du lägga till ett anslutande AY flyg.