Finnair testar nytt servicekoncept

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 1 Juni 2012.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ju goda maträtter som kommer från mitt hemland, men faller kanske inte den utländska smaken. hih. :)

Det som jag undrar är ju hur mycket kommer pommes att lukta när de ska friteras onboard. Vet inte hur och vad man tänkt egentligen.

2. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    T.ex. Gyllene Måsen har ju regelverket att pommes skall serveres inom 7 minuter efter bli friterats i 178 grader 7 minuter. Annars blir det waste. :)

3. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skall heta egentligen "Nordic Tapas".

1 person likes this.
  4. Ja, den lilla skillnaden hade gjort det mer korrekt :)

Dock så måste jag erkänna att jag själv inte uppmärksammade att "Scandinavian Tapas" var felaktigt.

5. sebbe

sebbe Ny medlem

Land:
    Finland Finland
    Jo, men det fick i alla fall Italiens premiärminister Berlusconi bokstavligen äta upp, när han uttryckte liknande åsikter år 2008. Då vann det finska företaget KotiPizza en tävling i USA, om världens godaste pizza. Som dessutom bar namnet Berlusconi...
    Kotipizza - Wikipedia, the free encyclopedia

6. Lät faktiskt som en riktigt god pizza :) Har ätit rökt renkött-kebab i Härjedalen en gång, men aldrig på Pizza.

1 person likes this.
  7. ANA serverar/ade inte hamburgare onboard, utan det är Japan Airlines(i samarete med MOS Burger).

JAL's severar inte heller någon pomme fritt(Jänkarna kallar väll Freedom fries efter att de blev osams med fransmän?), bara hamburgare.

1 person likes this.
  8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hade också för mig att ANA serverade hamburgare som snacks på sina längre flyg, kommer dock inte ihåg var jag läst det.

9. Det var fel av mig. Det var visst ANA serverade hamburgare i Business class under 2011 och under 1999 även i ekonomiklass.

Last edited: 2 Juni 2012
  10. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, så klart det var här på BC som jag läste det :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!