Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Agö, 9 Juli 2021.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill flytta min februariresa till november istället, men hur kommer man i kontakt med Finnair? På hemsidan går resan inte alls att boka om (knappen utgråad). Svenska kundtjänst har stängt. Engelska kundtjänst vill inte svara. Platinumkundtjänst säger några meningar på finska och spelar jazzmusik.

vegasbaby, Sir Lemon, Tommy och 2 andra gillar detta.
  2. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Deras "Hantera min bokning" är inte helt frisk. Det ska gå att boka om men det fungerar inte alltid. Jag har också utgråad knapp för ombokningar (helt orelaterat till ARN-flygningar). Jag såg någon som rapporterade att det fungerade om man inte var inloggad. Dvs pröva att gå till Hantera bokning | Finnair utan att var inloggad (tex från en fräsch webbläsare).

Annars är det ringa man får göra. Ringer du platinum-numret i Finland brukar det vara "tryck 2 för svenska" och 3 bör vara för engelska. "Nattetid" är det enbart engelska, från en outsourcad kundtjänst.

Pineapple cake och fcx gillar detta.
  3. pswe

pswe Medlem

Inte Tango??! Jazz tyder på outsourcing.

Knut-Olav, Mr Basic, Lauda 777 och 5 andra gillar detta.
  4. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har varit "King of the road" i oändlig loop de senaste åren.

FFlash och Sir Lemon gillar detta.
  5. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill också begära refund, men på min "Manage Booking" står det att "Changes are not allowed for this booking". Det kan ju inte stämma då de själva just har ändrat iom att direkt-flyget ARN-BKK inte kommer gå?

upload_2022-1-7_21-2-10.png

011430121 och Sir Lemon gillar detta.
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Talade med en kollega som kom från Phuket i går via Helsingfors i går med Finnair.
    En mycket bra flygning med trevlig kabinpersonal och god mat tyckte både han och hans fru.
    Maskinen var försenad in till HEL anslutningsflyget till ARN inväntade som avgick 1 timme sent, annars hade de måst övernattat på HEL
    Beläggning uppskattade han till 75% på den långa flygningen.

Ut resan Arlanda till Phuket var de missnöjda med, det var på annandagen jul de reste, stressad personal, lyssnade inte på vad som beställdes utan serverade fel drycker o.s.v de upplevde att maten ” inte var någon höjdare” självklart är de individuellt någon annan kan ha en annat åsikt.
    Beläggningen uppskattade han till 50%

Igår försökte jag komma i kontakt med Finnair, ringde runt kl 10 svenskt tryckte 2 för att få svensktalande service, en röst säger att det är mindre än 10 personer före i kön, rösten återkommer var tredje minuter och upprepar samma sak, inte berättar hur många som just nu är i kö.
    Efter en timme kopplar jag ner samtalet och det är fortfarande mindre än 10 personer i kö.
    Varför ringde jag, jo skall omboka en inställd resa från Arlanda till Bangkok, får försöka ringa igen imorgon måndag.

lillemannen, palmen och GOTBound gillar detta.
  7. Niclas Persson

Niclas Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt samma läge för mig, lutar åt att boka av

8. mkubisztal

mkubisztal Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag upplever precis som andra att kötiden är lång när man ringer svenska numret. Jag skulle rekommendera chatten istället, får oftast hjälp där snabbare. Tog drygt 20min i torsdags.

lillemannen och GOTBound gillar detta.
  9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som bokat om en resa från ARN där uppgraderings-vouchers används och så i så fall följde uppgraderingen med eller fick den läggas in på nytt?

De datum jag tittar på är inom 90 dagar från dagens datum och då är det väl uppgraderings kö om jag minns rätt, dock nyfiken på hur Finnair gör i en sådan situation.

011430121 och FFlash gillar detta.
  10. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Du måste ringa in så fixar de. Uppat flyg går inte ombokas online om jag minns då systemet inte känner igen uppet. Se till att söka ny tid som har biz space för att inte hamna i kö för biz igen

samet, Sir Lemon och GOTBound gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!