Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

011430121

Medlem
Jämförelsen med SK blir lite missvisande i och med att AY endast kan flyga pax point to point medan SK har ju stor nytta av transferpax. Som man ser till att det finns till cph.

Ekonomin för Finnair blir ju inte bättre för det
Är du säker på att Expert flyers seat map svarar mot antalet personer på planet?
.

Jag vet inte vad de tar uppgifterna i från, ju närmre en avgång så skulle jag säga att de är 100%
Det skall tilläggas att hos vissa bolag kan man inte se dessa uppgifter direkt på avgång men då visar inte Expertflyers några seatmaps
 

lillemannen

Medlem
Finns väl även en del Cargo från BKK till oss kan jag tänka mig. Bla har Isuzu tillverkning i Thailand.
Speciellt med dessa fraktpriser som finns. Vi betalade 24.000 i flygfrakt för något som "brukar" kosta 10-12 tusen
 

011430121

Medlem
Kvällens flygning med AY mellan ARN-JFK är inte så välfylld

5EE0922B-8064-4F4D-BB6C-B546E994B33E.png
 

Alf

Medlem
En timme innan avgång idag från HKT till ARN ser det ut så här på AY154
Ca 50 passagerare, vi svenskar får tacka skattebetalarna i vårt broderland för de billiga biljetter som har sålts som öppningserbjudande på de nya linjerna och trotts detta är det luftigt i kabinen.

Visa bifogad bild 124285
Jösses, ser det ut så här kan man ju med fördel åka ekonomi. Det finns ju hur många tresätes lediga som helst. Där ligger man ju nästan lika bra som i business. För det går väl att fälla ner armstöden mellan sätena?
 

doc

Medlem
Erfarenhetsmässigt stämmer seat map ganska dåligt med bokningsläget på Finnair eftersom många passagerare väljer säte först vid incheckning. Köper man billigaste biljettklasserna ingår ju inte sätesval och det gäller ju också de billigaste business class biljetterna. Detta erfor jag både när jag åkte till Köpenhamn förra helgen och även till och från BC-träffen i Barcelona. Det jag hörde för flygvärdinnan jag åkte med stämmer väl med den information @intuition har.
 

011430121

Medlem
Erfarenhetsmässigt stämmer seat map ganska dåligt med bokningsläget på Finnair eftersom många passagerare väljer säte först vid incheckning. Köper man billigaste biljettklasserna ingår ju inte sätesval och det gäller ju också de billigaste business class biljetterna. Detta erfor jag både när jag åkte till Köpenhamn förra helgen och även till och från BC-träffen i Barcelona. Det jag hörde för flygvärdinnan jag åkte med stämmer väl med den information @intuition har.
Vissa expertflyer är tagna 1 timme före avgång och måste väl stämma?
 

Xilan

Medlem
Vissa expertflyer är tagna 1 timme före avgång och måste väl stämma?

För att ta reda på det föreslår jag att du gör en skärmdump i kvarten från låt oss säga 2h före avgång och fram till avgångstid.
Om det är inga eller väldigt få förändringar mellan de bilderna får vi anta att sätesval i samband med incheckning inte uppdateras i Expertflyer.
Detta antagande baseras på att Finnair marknadsförde billiga biljetter utan möjlighet att välja säte innan och gissningsvis har en stor del av resenärerna köpt sådana biljetter.
 

palmen

Moderator
För att ta reda på det föreslår jag att du gör en skärmdump i kvarten från låt oss säga 2h före avgång och fram till avgångstid.
Om det är inga eller väldigt få förändringar mellan de bilderna får vi anta att sätesval i samband med incheckning inte uppdateras i Expertflyer.
Detta antagande baseras på att Finnair marknadsförde billiga biljetter utan möjlighet att välja säte innan och gissningsvis har en stor del av resenärerna köpt sådana biljetter.
Det stämmer att det på flera bolag inte uppdateras längre när flighten tas över av flygplatsen, om Finnair är ett av de bolagen låter jag vara osagt.
 
Toppen