Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

Sullon

Medlem
PS
Den sökningen är för flyg till Tokyo. Om SAS ens erbjöd 10% av vad Finnair har som award-platser till Tokyo hade man varit nöjd...

Om ens något. Hittar ingen bizaward till Tokyo med SAS jan-jun. Känns surt att köpa Finnairpoäng när man skulle kunna åka med familjen via Eurobonus.

Till SAS försvar så kan man säga att de inte utfärdar biljetter till Japan som i praktiken är stängt för turism.
 

Canadien

Medlem
Om ens något. Hittar ingen bizaward till Tokyo med SAS jan-jun. Känns surt att köpa Finnairpoäng när man skulle kunna åka med familjen via Eurobonus.

Till SAS försvar så kan man säga att de inte utfärdar biljetter till Japan som i praktiken är stängt för turism.

Sas "utfärdar" sina två awardplatser till Tokyo som vanligt, 330 dagar före avresa, de går åt efter 1-15minuter ca.
 

011430121

Medlem
Läste @Tonton hälsning från luften att på helgens flygning Arlanda till Phuket så var det 60 passagerare ombord drygt 13 av dem satt i business
https://www.businessclass.se/forum/threads/hälsningar-från-luften.6634/page-188 #1878

Kikar man på nästa söndags avgång mellan ARN-HKT så är det bokat 10 i C svårt att se hur många i den bakre kabinen tror inte de är så benägna att betala för ett förbokat säte
Returen har 5 i C bokade.

Undrar hur Finnair satsningen på långlinjerna från ARN går?
Kampanjer på kampanjer har det varit under hösten med priser som har varit verkliga fynd, även jag har bokat till BKK i business

Skulle vara intressant och veta hur beläggningen har varit på de resor från ARN med AY som har haft BC medlemmar ombord.
 

palmen

Moderator
Läste @Tonton hälsning från luften att på helgens flygning Arlanda till Phuket så var det 60 passagerare ombord drygt 13 av dem satt i business
https://www.businessclass.se/forum/threads/hälsningar-från-luften.6634/page-188 #1878

Kikar man på nästa söndags avgång mellan ARN-HKT så är det bokat 10 i C svårt att se hur många i den bakre kabinen tror inte de är så benägna att betala för ett förbokat säte
Returen har 5 i C bokade.

Undrar hur Finnair satsningen på långlinjerna från ARN går?
Kampanjer på kampanjer har det varit under hösten med priser som har varit verkliga fynd, även jag har bokat till BKK i business

Skulle vara intressant och veta hur beläggningen har varit på de resor från ARN med AY som har haft BC medlemmar ombord.
Generellt brukar det ta något år för en ny flyglinje att etablera sig och börja gå med vinst. Man får nog utvärdera till nästa år tidigast med hur det ser ut när de kunnat sälja biljetter ett år istället för någon månad innan flightens avgång. Man får hoppas att de menar allvar med satsningen, blir bra för konkurrensen och oss resenärer som får fler möjligheter.
 

Kevinator

Medlem
Generellt brukar det ta något år för en ny flyglinje att etablera sig och börja gå med vinst. Man får nog utvärdera till nästa år tidigast med hur det ser ut när de kunnat sälja biljetter ett år istället för någon månad innan flightens avgång. Man får hoppas att de menar allvar med satsningen, blir bra för konkurrensen och oss resenärer som får fler möjligheter.
Håller med Palmen. Och så länge de övriga Asien-destinationerna inte riktigt kommer igång pga. covid, så kan denna satsning vara ett bra sätt att bruka Finnairs A350-planen
 

Arashi

Ny medlem
De måste väl bli stora mängder stolar mellan Stockholm och New York
Finnair- Dagligen
United -Dagligen
SAS- Vet inte (någon kan skriva om de vet) men antar också att de vill ha dagligen

Klarar Stockholm av 3 dagliga avgångar till New York om de nu skulle bli de eventuellt?
 

fcx

Medlem
De måste väl bli stora mängder stolar mellan Stockholm och New York
Finnair- Dagligen
United -Dagligen
SAS- Vet inte (någon kan skriva om de vet) men antar också att de vill ha dagligen

Klarar Stockholm av 3 dagliga avgångar till New York om de nu skulle bli de eventuellt?
Innan corona hade man ju minst tre dagliga. SAS, United och Norwegian (och har för mig att något av charterbolagen körde några avgångar flera gånger i veckan under somamren). Sen så går ju väldigt mycket av USA-resandet från Stockholm inte direkt, så det är nog med att konkurrera där som man kan fylla direktlinjerna.
 

doc

Medlem
Läste @Tonton hälsning från luften att på helgens flygning Arlanda till Phuket så var det 60 passagerare ombord drygt 13 av dem satt i business
https://www.businessclass.se/forum/threads/hälsningar-från-luften.6634/page-188 #1878

Kikar man på nästa söndags avgång mellan ARN-HKT så är det bokat 10 i C svårt att se hur många i den bakre kabinen tror inte de är så benägna att betala för ett förbokat säte
Returen har 5 i C bokade.

Undrar hur Finnair satsningen på långlinjerna från ARN går?
Kampanjer på kampanjer har det varit under hösten med priser som har varit verkliga fynd, även jag har bokat till BKK i business

Skulle vara intressant och veta hur beläggningen har varit på de resor från ARN med AY som har haft BC medlemmar ombord.
Jag pratade med en flygvärdinna som precis jobbat på HKT - ARN och som åkte hem med ARN - HEL på samma flyg som jag. Hon sa att beläggningen generellt har varit bättre på flygen ut än hem eftersom folk nyligen börjat resa. Vidare berättade hon för mig att bokningsläget över jul och därefter ser betydligt bättre ut än det gör just nu.
 
Toppen