Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

intuition

Medlem
Personligen värderar jag BA vs AY longhaul som 0:100. Tycker kabinen med 8 stolar i bredd är horribel och jag har väldigt svårt för den brittiska synen på "service". Men allt är en smaksak, Finnairs A350 kabin är inte speciellt bra den heller.
 

Homer

Medlem
Hur värderar ni BA businessclass mot Finnair dito? Finns i samma kampanj via London. Byte men bättre tider och bättre komfort?

Till JFK?
Självklart BA, dit är det ju garanterat med nya Club Suite

As part of its commitment to the North Atlantic, all British Airways flights to JFK will be operated by an aircraft that has the airline’s Club Suite product.

British Airways | BRITISH AIRWAYS CONTINUES TO UPGRADE FLEET WITH CLUB SUITE TO ENHANCE CUSTOMER EXPERIENCE
British Airways presenterar Club Suite, nya business class kabinen | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Alf

Medlem
Hur värderar ni BA businessclass mot Finnair dito? Finns i samma kampanj via London. Byte men bättre tider och bättre komfort?
Jag tror utan ha testat att BA nya business är lite vassare. Den gamla är betydligt sämre, det är nog den sämsta som finns just nu bland flygbolagen när det gäller långflygningar.

Tyvärr är BA service på långlinjerna ett lotteri, det kan vara bra service åt ena hållet och usel åt andra. Jag har aldrig åkt någon sträcka på BA långlinjer där det varit bra service åt båda håll, inte ens i First.

Däremot har det alltid varit en superservice på sträckan ARN-LHR och tillbaka.

Jag skulle ändå inte ta bytet på LHR även om jag fick ny business på BA. Ett direktflyg är oslagbart och Finnair är bra.
 

GOTBound

Medlem
Finns det något rent juridiskt som hindrar AY från att lägga in en GOT-ARN-GOT som matarasträcka till long haul på ARN?

Typ att låta ARN-HEL avgångar som tillåter matning rent tidsmässigt ta en runda via GOT och lämna och hämta resenärer.

Finns underlaget på GOT för detta? Tveksamt, just mer av typen what if fråga.
 

NotRyan

Medlem
Finns det något rent juridiskt som hindrar AY från att lägga in en GOT-ARN-GOT som matarasträcka till long haul på ARN?

Typ att låta ARN-HEL avgångar som tillåter matning rent tidsmässigt ta en runda via GOT och lämna och hämta resenärer.

Finns underlaget på GOT för detta? Tveksamt, just mer av typen what if fråga.
Finns inget som hindrar det för ett EU-bolag.
 

Homer

Medlem
Finns det något rent juridiskt som hindrar AY från att lägga in en GOT-ARN-GOT som matarasträcka till long haul på ARN?

Typ att låta ARN-HEL avgångar som tillåter matning rent tidsmässigt ta en runda via GOT och lämna och hämta resenärer.

Finns underlaget på GOT för detta? Tveksamt, just mer av typen what if fråga.

De kan ju göra ett stopp på vägen och plocka upp passagerare ;)
 
Toppen