Senaste nytt

Finnair statusmatchar EBP/EBG/EBS

Dr. Miles

Expert
Jag läser på sidan och hittar inte var det står att resan måste gå till Asien.

You can now earn 5,000 extra award points when you join the Finnair Plus frequent flyer program by 30 November 2012 and take a Finnair flight by 31 January 2013. Don’t miss out – follow the link below and become a Finnair Plus member today!

Denna länk är inte statusmatching, utan ny medlemskampanj för svenskar.
 

jumbooze

Medlem
Ja, det verkade inte så men har vi mera att gå på om statusmatchning, var kommer den infon ifrån och vilka krav finns det på bokningsklass mm...
 

gusten

Medlem
Gjorde ett fåfängt försök att statusmatcha EBG till FPlus Silver åtminstone. Svar:

"Thank you for your interest in Finnair Plus.

Unfortunately we can not offer your Gold as tier match, but we can offer you Finnair Plus Silver card, if you fly 1 long haul flight with Finnair. (AY flight number/AY operated) before the end of April 2014.
After your flight, please send copy of your ticket and copy of your frequent flyer card to plus.special@finnair.com"

Jahaja. Kan hända att det blir så då. Tills vidare får man väl träla på i Basic-träsket. Borde nå Guld strax efter sommaren.
 
Gjorde ett fåfängt försök att statusmatcha EBG till FPlus Silver åtminstone. Svar:

"Thank you for your interest in Finnair Plus.

Unfortunately we can not offer your Gold as tier match, but we can offer you Finnair Plus Silver card, if you fly 1 long haul flight with Finnair. (AY flight number/AY operated) before the end of April 2014.
After your flight, please send copy of your ticket and copy of your frequent flyer card to plus.special@finnair.com"

Jahaja. Kan hända att det blir så då. Tills vidare får man väl träla på i Basic-träsket. Borde nå Guld strax efter sommaren.

Du fick åtminstonde svar..... Jag fråga om matchning mot mitt Skyward Gold.. Inte fått svar på 3 veckor...
 

jsm

Medlem
Låter som om statusmatch/challenge med Air Berlin är ett betydligare bättre alternativ för EB till OW statusmatch...
 

gusten

Medlem
Någon som vet hur det funkar med giltighetstiden för status på Finnair Plus? Räknar med att nå Silver nu i April och Guld i September. Kvalperiod 1 Januari-31 December. Hur länge löper då min Guldstatus? Hela 2015 är min gissning?
 
Last edited:

Mark

Medlem
Någon som har erfarenhet av att statusmatcha EBD hos Finnair? Vilken nivå kan man förvänta sig/hoppas på?
 

gusten

Medlem
Svårt att tro att du @Mark kan få statusmatchning rakt av - dvs tror de behandlar EBD som EBG (se mitt inlägg ovan).

Själv har jag kvalificerat som Finnair Plus Gold för ca en månad sedan, men statusen tycks ha väldigt svårt att tränga fram i Finnairs IT system - jag står ännu som Silver (Ruby) på mina e-boardingpasses och har inte fått ett nytt kort i posten. :mad:
 
Toppen