Senaste nytt

Finnair stänger Schengen-loungen i juli

doc

Medlem
Två våningar men väldigt lågt till tak? ;-) same space men dubbel golvyta...

Ah, du tänkte eftersom Finnair är så starka på Asien-marknaden behövs inte hela den aktuella takhöjden, utan man kan lägga in ett till våningsplan i samma rum. Låter smart!
 

Jacob

Medlem
Dragit i lite trådar och sitter nu med facit och lite intressanta detaljer. Ska se om jag hinner få upp infon idag, annars blir det imorgon.
 

RonnieK

Medlem
Och nu har de gått ut med mail: Ändringar i loungetjänsterna på Helsingfors-Vanda flygplats

Ersättande loungetjänst under renoveringen

Om du är Finnair Plus Platinum-, Finnair Plus Lifetime-medlem eller oneworld Emerald-medlem är du under renoveringen välkommen till Aspireloungen på Schengenområdet mittemot utgång 27. Dina gäster är också välkomna i mån av plats.

Denna information är ju bra och vad som förväntas. Dock så är det för sent för de som redan bokat biljetter. Finnair kommer att få räkna med lite gnäll från mig i ärendet.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Och nu har de gått ut med mail: Ändringar i loungetjänsterna på Helsingfors-Vanda flygplats
Aspireloungen är trevlig, men den är inte speciellt stor. Det finns plats för 118 gäster, och är varje stol tagen är det rätt trångt. Det kommer bli knökfullt där inne.
Men så klart mycket positivt att de erbjuder ett alternativ med de begränsade möjligheter/alternativ som finns.

Aspire Lounge, Helsingfors Vantaa (HEL) - BusinessClass.se
 

trekker

Medlem
Aspireloungen är trevlig, men den är inte speciellt stor. Det finns plats för 118 gäster, och är varje stol tagen är det rätt trångt. Det kommer bli knökfullt där inne.
Men så klart mycket positivt att de erbjuder ett alternativ med de begränsade möjligheter/alternativ som finns.

Aspire Lounge, Helsingfors Vantaa (HEL) - BusinessClass.se

En OT fraga, vilken lounge ar bast av Aspire och Almost @ Home om man kan valja mellan dessa for ett frukostbesok?
 

Jacob

Medlem
En OT fraga, vilken lounge ar bast av Aspire och Almost @ Home om man kan valja mellan dessa for ett frukostbesok?
Jag tycker både är förvånansvärt trevliga för att vara tredjepartslounger. almost@home ligger i non-Schengendelen vilket potentiellt kan bli ett problem beroende på vart du ska åka (och var du kommer från). Men med tanke på att alla Finnairs Schengenpassagerare ska använda Aspire-loungen borde almost@home vara att föredra, i alla fall om man vill ha en sittplats.

almost@home lounge, Helsingfors Vantaa (HEL) - BusinessClass.se
Aspire Lounge, Helsingfors Vantaa (HEL) - BusinessClass.se
 

trekker

Medlem
Tack for svaret, da jag ska aka utanfor Schengen till UK och pa morgonen sa kanns det som att almost @ home far bli vinnaren. Jag besokte Aspire loungen I mandags och den var faktist valdigt bra for att vara en tredjepartslounge.

Edit: Jag forsoker jobba ihop mina tier points snabbt sa jag far basta i host =)
 

RonnieK

Medlem
Dags att återkoppla lite. Sitter nu i loungen i asienterminalen som är full till bristningsgränsen. Inte en kommentar eller dylikt från personalen när vi visade boardingkort för Barcelona och den elektroniska passkontrollen bryr sig inte om vart man ska :)
 
Toppen