Finnair och Japan Airlines matchar Malev Duna Club

Diskussion i 'Oneworld' startad av Jacob, 15 Februari 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Det blir nog ganska svårt tyvärr eftersom de inte flyger längre.

Förresten, om det är någon här som har Malev silver så matchas det i Finnair Plus till Finnair silver. Kan vara intressant att veta att Finnair Silver ger tillgång till lounge vid resa med Finnair.
    Det är ganska ovanligt att det ges redan vid lägsta statusnivån.

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    ygpm

3. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man ska ju tillbaks också, men en tusenlapp låter väldigt fint :)

4. Jacob

Jacob Medlem

Billigaste biljetten som fungerar för matchningen heter RTOURN och bokas förstås i bokningsklass R. Den kostar 242 kr + skatter och det är priset för en tur och returresa. Med skatter blir det väl runt 500-600 kr någonting fram och tillbaka.

2 personer gillar detta.
  5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hade ju varit lite kul att hinna göra det på söndag när jag ändå är på ARN, men jag hinner inte tillbaka till 17:10 och planet till KRN... ;)

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag letar och letar, men hittar inte detta. Var bokar du det? Och hur?

I vilket fall som helst så blir min matchningsresa nästa söndag (26te mars) för 1200 kr.

7. Jacob

Jacob Medlem

Det var ett pris som dök upp när jag gjorde en sökning på alla flygpriser med Finnair Stockholm-Helsingfors.

Om det verkligen finns tillgängligt och i så fall när och hur har jag inte kollat.

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har jag nu registrerat mig för Finnair Plus och kommer att köra en dagstur ARN-HEL-ARN i slutet av maj, innan erbjudandet går ut.
    1.133 kr när jag sökte, men under gång så ändrades priset till 1.083 kr, vilket ju var trevligt att det var på det hållet. :)
    Åker KRN-ARN dagen innan med en övernattning på Radisson Arlandia, 1.247+890 kr.
    Inalles kostar det mig 3.220 kr för ett guldkort. Det blir tyvärr lite mera pengar när man bor häruppe i norr...

9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skickade in begäran i går, i morse kom mailet (är fortfarande basic på hemsidan dock men det uppdateras väl snart.

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tre dagar tog det, sedan har även hemsidan känt av att jag är guld. Fina grejer!

En liten överaskning kom med på köpet också:

Det var fantastiskt trevligt, och något som innebär att jag definitivt kommer försöka åka med Finnair så ofta jag kan. Någon som vet hur man utnyttjar dessa vouchers?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!