Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

ante_77

Medlem
Der finns 59 medlemmar i de tre allianserna. Om man matchar "once in a lifetime" en gång om året så räcker det med råge till pensioneringen.

Så kan man se det.
För egen del så skulle det bli någon ströbokning och sedan en uppgradering. Efter det så får jag antingen satsa på Oneworld eller *A.
För egen del så skulle jag få till det en gång och efter det så är det inte mycket aktivitet på medlemskapet. Sedan finns det absolut andra som har helt andra resemönster än mig själv som kan dra riktigt bra fördelar.

Själv ser jag Amex, MC och en massa legs som min största möjlighet till poäng och fördelar.
 

Johnnn

Medlem
Du kan som platinum også gifte et gold card. Gi det til et av barna. Bytt de 4 short haul upgradene til nok en longhaul, så kan du som lead traveller fly biz ut også.
Noen som vet hvor lenge det giftede gold cardet er gyldig?

Said and done! Gav guld till grabben. Då kan jag uppgradera mitt säte till business på ditresan, och han får en timmes internet på flyget, win - win! Tack för tipset!
 

M@GNÜS

Medlem
Matchade sista dagen, platinum i helgen i appen.
Försökte uppgradera men står som:
Economy "On waitlist for Business Class". Är man körd för uppgradering då i realiteten?
 

Ked1

Ny medlem
Nu är det här inte aktuellt för mig då jag bara har ett kort inom respektiva allians. Men formellt finns det två olika ff-fält i biljetterna (status respektive intjäningsprogram) så det är teoretiskt möjligt. Jag är dock ganska övertygad om att det skett en åtstramning på området och "kräva" att det kort man använder för statusförmåner skall vara inlagt på biljetten och då kommer med största sannolikhet poängen gå dit också. Att ändra i efterhand verkar omöjligt. Tror det finns en tråd här på forumet.

Men har du tur kommer personalen titta på kortet, registrera vilket kort du använde dig av och låta dig passera. Vet inte vilken lounge BA använder sig av på BER? Kontraktlounge? Då är nog chansen större att det funkar som du vill. Lycka till och återkoppla gärna

Funkade bra att visa kortet i business/statusincheckningskön, fick dock inga prioritytaggar. BA betalar inte för fast track på BER. I loungen (kontraktlounge) ville de prompt skanna boardingkortet trots att jag förklarade att statusen inte var inlagd, så det blinkade rött, men när de tittat på kortet (de skannade inte kortet) var det lugnt att gå in.
 

TLA

Ny medlem
Bokade Bankok i slutet av mars, från början direktflyg från ARN, dock har Finnair ändrat flyg ett par ggr, just nu är det hela andra tider och byte av flyg i Helsingfors, vilket jag inte är speciellt intresserad av, eller flygtiderna. Testat att mejla till e-postadressen för statusmatchningen för att få klarhet i vad som gäller vid ändring utan svar.

Dessutom stod det i villkoren att för att en flygning skulle gälla för statusmatchningen så skulle det röra sig om direktflyg från ARN, vilket ju inte längre är fallet.

Har bokat flex, som är avbokningsbar även efter avgång, så egentligen skulle jag helst vilja kunna förhålla mig passiv tills i november och avboka först då. I villkoren stod det att vid avbokning tas statusmatchningen tillbaka, så min tanke är om jag inte avbokar så lär statusmatchningen ligga kvar. Dock är jag osäker på om Finnair tolkar villkoren så?

Någon som varit i kontakt med Finnair angående statusmatchning och har något hum om vad som gäller? Känns nämligen lite dumt att själv ta direktkontakt och fråga vad som gäller om jag skulle vilja flytta fram avgången till någon gång efter 31 mars, eller rent av boka något annat direktflyg från ARN och få nej...
 
Toppen