Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

Ked1

Ny medlem
Skickade mejl i fredags och idag skedde uppgradering.

Hur går man tillväga när man vill använda förmånerna genom Oneworld Emerald men ändå samla poäng någon annanstans? Som nu senare i veckan har jag en bokning BER-LCY och då vill jag få Avios hos BA. Brukar man då bara visa upp sitt Finnar-platium/Oneworld Emerald kort vid incheckningen och lounge? Eller?
 

AABack2ARN

Medlem
Nu är det här inte aktuellt för mig då jag bara har ett kort inom respektiva allians. Men formellt finns det två olika ff-fält i biljetterna (status respektive intjäningsprogram) så det är teoretiskt möjligt. Jag är dock ganska övertygad om att det skett en åtstramning på området och "kräva" att det kort man använder för statusförmåner skall vara inlagt på biljetten och då kommer med största sannolikhet poängen gå dit också. Att ändra i efterhand verkar omöjligt. Tror det finns en tråd här på forumet.

Men har du tur kommer personalen titta på kortet, registrera vilket kort du använde dig av och låta dig passera. Vet inte vilken lounge BA använder sig av på BER? Kontraktlounge? Då är nog chansen större att det funkar som du vill. Lycka till och återkoppla gärna
 

Johnnn

Medlem
Eftersom jag är så otroligt nöjd med utfallet, tänkte jag dela med mig här om hur jag maximerat denna kampanj.

Lite kontext: Jag får årligen 2 st 2-4-1 via amex. Dessa brukar jag använda till semesterresor för mig och min familj. Vi hade sedan tidigare planer på att resa till värme på sportlovet.

Jag läste om Finnair-kampanjen här på forumet. Jag velade in i det sista, men i tisdags så bokade jag ARN - BKK för mig, min fru och våra 2 tonåringar. 13,500 SEK i economy light.

Jag är EBD, min fru EBG och båda barnen är EBS. Vi blev alla statusmatchade igår.

Som platinum kan man fritt välja säten i deras ekonomi klass, inklusive deras premium ekonomi, vilket jag gjort. Så på dit vägen sitter vi alla i comfort economy.

Men det största värdet kommer från deras business vouchers, som platinum fick jag 2 st long haul och 4 st short haul uppgraderingar till business. Min fru, som matchades till guld fick 4 st short-haul. Jag hade läst att 4 st sort haul går att byta mot en long haul. Jag ringde till Finnair Platinum Support. Hon som svarade hjälpte till att konvertera både mina och min frus short haul vouchers. Efter hon gjort det la hon in uppgraderingsförfrågan. Eftersom den fanns tillräckligt med lediga platser fick jag bekräftelse om lyckad uppgradering direkt i luren.

Summa sumarum: 13,500 SEK för Economy+ dit och Business hem.

Mycket nöjd

EDIT: Stavfel.
 
Last edited:
Toppen