Senaste nytt

Finnair/JAL eller annan till Japan 2019

Jag har hört rykten om att ANA kommer sätta in en direktlinje från Stockholm till Tokyo som kommer rulla på sommarhalvåret. Hade inte varit dumt med en 777 med F och C direkt från Stockholm. Skulle tro att underlaget finns för det.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har hört rykten om att ANA kommer sätta in en direktlinje från Stockholm till Tokyo som kommer rulla på sommarhalvåret. Hade inte varit dumt med en 777 med F och C direkt från Stockholm. Skulle tro att underlaget finns för det.
Om ANA någonsin skulle öppna Tokyo-Stockholm, skulle de inte använda Boeing 777 med First class kabin, utan Boeing 787 utan First class kabin.
 

toer00

Medlem
Qatar eller Emirates från Stockholm?

Blir lite för lång restid och att vakna ”mitt i natten” för att byta plan... tar emot.. enbart Tokyo - Doha/Dubai tar ca 9,5 timma sedan vänta 4 timmar plus 6,5 timma till...

Även vid en resa i First så suger det...
Regeringen skylla vägra...

Så roligt att flyga är det inte...
 

toer00

Medlem
Någon som rest med Finnar A330 på senaste tiden i (C - klass) ..?
Hur håller dessa måttet? Är ni lika missnöjda med den som med A350?
 

Canadien

Medlem
Någon som rest med Finnar A330 på senaste tiden i (C - klass) ..?
Hur håller dessa måttet? Är ni lika missnöjda med den som med A350?
Jag ska ge den en chans från Chicago om ett par veckor, kan återkomma. A350 är inte jättedålig, det är ju ändå 1-2-1 och hyffsad komfort, men det är långt från den bästa hårdvaran till Asien från Europa. Dr. Miles bilder på JAL såg ju klart bättre ut utrymmesmässigt.
 

toer00

Medlem
Absolut, JAL alla gånger i veckan... om det "bara" var ToR Stockholm - Tokyo som var på tapeten...
Men iom att Kyoto och smidigheten att ta sig dit också är en faktor. Hamnar man på Narita så krävs tåg med byte, totalt 3.5 timme.

Alt. vänta på JAL inrikesflyg till Osaka i 8 timmar och sedan tåg/buss till Kyoto (några flyg nördiga polare, en lounge och lite Japansk "Virre", Ja visst nema problema, men inte med min fru... :D) . Visst Tokyo först i x antal dagar sedan Shinkansen (tåg) till Kyoto och vara där i x antal dagar...
Men iom att JAL flyger tillbaka från Narita till Helsingfors på f.m så blir då att vackert ta sista övernattningen på Narita... även det blir svårt att sälja in...

Så det lutar åt att det får blir Finnarna ut till Osaka och Japanerna(JAL) hem och att STO = Bromma, då vi bor i närheten.
Ett anant alt. hade varit LH via FRA/MUC till KIX, men är tyvärr vet jag inte om en natt på en av Tyskarnas 747 är att föredra framför finnarnas A330...?
 

Dr. Miles

Expert
Så det lutar åt att det får blir Finnarna ut till Osaka och Japanerna(JAL) hem och att STO = Bromma, då vi bor i närheten.
Ett anant alt. hade varit LH via FRA/MUC till KIX, men är tyvärr vet jag inte om en natt på en av Tyskarnas 747 är att föredra framför finnarnas A330...?
Finnairs Business class på A330 liknar Business class på Austrian, Brussels Airlines och SWISS long haul flygningar..

Test: Finnair nya Business Class Helsingfors-Bangkok Airbus A330 - BusinessClass.se

Om det var jag, skulle jag välja Finnairs A330 före Lufthansas Boeing 747, oavsett om det är i Economy class eller i Business class.

Lufthansas Business class (bilderna är från Airbus A380 men det är samma modell).
Bilder från Lufthansa business class på Airbus A380 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen