Senaste nytt

Finnair installerar internet ombord i flottan

BusinessClass

Redaktör
Finnair har beslutat att installera trådlöst internet ombord på huvuddelen av sin flotta. Installationen omfattar långdistansflygplanen samt samtliga Airbus kortdistansflygplan. Projektet är värt 30 miljoner euro. Långdistansflygplanen inkluderar Airbus A330 och Airbus A350, flygplanen av typen Airbus A340 kommer inte få internet då dessa successivt kommer fasas ut när Finnair får leverans av sina Airbus A350. På kortlinjerna handlar…
 

nissefalk

Medlem
En öppen fråga, är detta med internet på flyget viktigt för er, jag har aldrig provat att använda det men känner spontant att när jag flyger så är jag inte anträffbar och därmed få vara ifred en stund.....
Är det någon i forumet som använder internet ombord regelbundet ?
 

Jacob

Medlem
En öppen fråga, är detta med internet på flyget viktigt för er, jag har aldrig provat att använda det men känner spontant att när jag flyger så är jag inte anträffbar och därmed få vara ifred en stund.....
Är det någon i forumet som använder internet ombord regelbundet ?
Jag har använt det på en rad flygbolag - SAS, Norwegian, Qatar Airways, Lufthansa, Aeroflot, JAL med flera. I några fall bara för att testa, i vissa fall för att det är praktiskt att kunna skicka och ta emot mail, det dagliga jobbet avbryts inte för att man sitter på ett flygplan i åtta timmar. Sedan är det rätt stor skillnad på prisstrukturerna, vilket så klart påverkar valet.
 

Palazzi

Medlem
En öppen fråga, är detta med internet på flyget viktigt för er, jag har aldrig provat att använda det men känner spontant att när jag flyger så är jag inte anträffbar och därmed få vara ifred en stund.....
Är det någon i forumet som använder internet ombord regelbundet ?

Jag är av samma åsikt. Däremot har jag för mig att det förut fanns en längre tråd i samma ämne, och vi var inte direkt majoritet.

Å andra sidan skadar det väl inte om det finns. Tycker det är en utveckling som måste ske...
Att sådana tekniskt ointresserade personer som mig ännu existerar är nog inget man bör ta hänsyn till som flygbolag :)
 

JWD

Medlem
En öppen fråga, är detta med internet på flyget viktigt för er, jag har aldrig provat att använda det men känner spontant att när jag flyger så är jag inte anträffbar och därmed få vara ifred en stund.....
Är det någon i forumet som använder internet ombord regelbundet ?

Jag kan inte säga att jag skulle välja Flygbolag B framför Flygbolag A enbart för tillgång till WiFi. Men det är självklart något jag ofta saknar när jag flyger. Jag reser i regel alltid privat och ofta ensam så det skulle inte vara så dumt att kunna vara uppkopplad mot sociala medier, checka mailen etc.
 

simulacra

Medlem
Internet börjar kännas mer och mer viktigt för mig, filmerna som de visar på planet kan vara trista och att då kunna sitta och komma åt världen utanför känns rätt trevligt, huruvida man är nåbar eller inte är upp till en själv. Man MÅSTE inte svara på mail bara för att man kopplat upp. :)
 
Toppen