Senaste nytt

Finnair incheckningsregler

niksal

Medlem
Hejsan,

Som någon kanske kommer ihåg så funderar jag på en Asien-semester med familjen nästa höst/vinter. Nu har jag hittat bra destination tror jag, men nu gäller det sig att ta sig dit...

Efter många om och men tror jag att jag vill utnyttja Finnairs billiga C-priser ex-ARN eller ex-TLL. Jag vet att hela familjen måste både börja och sluta sin resa i ARN/TLL, men vad gäller för baggage? Kan jag t.ex. flyga ARN-HEL, övernatta i HEL (hemma) och checka in nästa dag för HEL-BKK 3 kappsäckar till? Eller måste allt checkas in i ARN? Kan jag på returen be att checka in baggaget endast till HEL, sova hemma, och sedan flyga HEL-ARN endast med handbaggage?

Har någon erfarenhet av att resa med infant i AY C longhaul? Är 340 eller 330 bättre?

Totalt idiotiskt att man måste trixa så här, men då man sparar 3000€ så är det väl värt det... Helst skulle jag ha bränt lite av mina 350k EB poäng på en biljett och köpt en till biljett men det faller på att billiga C-biljetter inte ger mera 200% til lEB just någonstans. Rant over.

Tackar för input!

Niksal
 

Magino

Medlem
Har ni tillräckligt med tid på HEL att ni kan gå ut till incheckningområdet igen så är det inga problem att checka in fler väskor på vägen till BKK. Sedan på returresan se till att boka in med långt stop i HEL så ni endast behöver checka in till HEL och sedan hoppa av där och släng sista turen till ARN. Men självklart krävs det lång tid mellan flygen så de i Bangkok inte tvingar er att checka in er och bagaget hela vägen.
 
Toppen