Senaste nytt

Finnair hemsidan ger error på multi-city bokning: andra bokningvägar?

airac

Medlem
Hej,

Sedan igårkväll provar jag boka en helgutflykt genom Finnair: ARN-HEL (stop-over) HEL-TLL och till slut TLL-HEL-ARN. När jag har försökt använda stop-over funktionen, kommer inte rätt antal passagerare med på total sidan. P.g.a. sapphire kortet vill jag inte bryta bokningen. Då har jag försökt multi-city alternativet, då kommer jag längre men efter ha ifyllt personuppgifter får jag ändå en error (se bilden). Telefonkön verkar extremt lång. Andra bra sätt att boka detta, så att jag ändå kan hantera sätesförval osv genom Finnairs sida?

Tacksam för hjälpen!


error.PNG

finnair.PNG
 

Dr. Miles

Expert
Såg tråden, misstänkte nog att doktorn kanske hade råkat ut för samma :) Vad gjorde du? Telefon, resebyrå?
Bokade British Airways biljett till slut. Jag kunde inte säga nej till ca 19.000 avios istället för ca 2.500 avios om jag hade bokat Finnair biljett.
British Airways biljett var bara ca 150 SEK dyrare än Finnairs så det var inget svårt val.

När jag kontaktade chatten skrev hon att jag kan ringa till deras kundtjänst och påtala att det inte gick att boka en Open jaw resa. Då ska jag inte behöva att betala bokningsavgift som annars måste man betala för bokning per telefon.
 

airac

Medlem
Bokade British Airways biljett till slut. Jag kunde inte säga nej till ca 19.000 avios istället för ca 2.500 avios om jag hade bokat Finnair biljett.
British Airways biljett var bara ca 150 SEK dyrare än Finnairs så det var inget svårt
Provade det också men BA hemsidan ville inte prissätta routingen.
 

airac

Medlem
Svenska kundtjänsten ringde tillbaka. De kände inte till några problem. Efter 14 min i luren skulle de kolla om bokningsavgiften skulle kunna tas bort. Efter 19 min kom restaurangen ut med maten så lade jag på... Bortkastad tid.
 

FFlash

Medlem
Jag känner igen problemet. Det skall gå att boka men jag har aldrig heller lyckats med stopover. Error på error.
SAS hemsida är inte världens sämsta. Det finns Finnair
 
Toppen