Finnair drar ner kraftigt i oktober mot planerade antal avgångar

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av 011430121, 9 September 2020.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    christianboazo1235 gillar detta.
  2. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. ante_77

ante_77 Medlem

Oktober-Mars är mina favoritmånader i vanliga fall vad gäller flygandet.
    Juli.September brukar vara bedrövligt för mina behov.

Gus gillar detta.
  4. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste nånstans att British Airways och AF ska dra ned på Sverige p.g.a. låg efterfrågan.

5. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kommer dra ner i förhållande till ordinarie turtäthet. Inte dra ner i förhållande till nuvarande nivåer.
    Det var säkert på flygtorget du läste det. En mer rättvis beskrivning vore British Airways och Air France går inte upp till ordinarie tabell i höst.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, British Airways kan inte dra ner mer. Det skulle i så fall vara att helt ställa in linjen. :(

Däremot kan vi nog utgå från att de inte kommer gå upp till normal tabell som @Xilan skriver, men förhoppningsvis ökar de så mycket att man kan göra en loungerun över dagen innan 2020 är över. ;)

Sir Lemon och Canadien gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tommy gillar detta.
  8. ARN018

ARN018 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways går från normalt 32 avgångar/vecka till 16 st,en halvering alltså. AF går från 21 till 20 avgångar.

9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick min flight (ETD1525) ARN-LHR inställd och kunde då välja mellan 07-flighten eller 21-flighten. Några andra flighter fanns inte (en torsdag i oktober). :(

10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    16 är i så fall en rätt rejäl utökning från vad British Airways flyger LHR-ARN just nu, vilket är 7/vecka (en om dagen)! När jag kollade härom dagen låg "fullt schema" bokningsbart från 1 oktober, ca 5 per dag LHR-ARN, vilket låter som just de 32 du nämner. Det trodde jag inte ett ögonblick på. Men med avskaffad karantän finns kanske underlag för lite fler avgångar än hittills?

Just nu flyger väl British Airways inte alls LHR-GOT, medan ordinarie schema på den rutten är 2-3 per dag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!