Senaste nytt

Finnair öppnar Helsingfors-Chongqing i maj 2012

Gnopps

Medlem
Även Qatar tror sig ha hittat potential i den här rutten och kommer börja flyga dit från Doha 3 gånger i veckan i slutet av november. Finnair får alltså konkurrens av ytterligare ett icke-asiatiskt (?) bolag.
 

David

Medlem
Lite off topic:

Priority Club Rewards PointBreaks erbjudande på CROWNE PLAZA CHONGQING RIVERSIDE.
Det kostar bara 5,000 PC poäng per natt!

Denna erbjudande gäller fram till 30 sep 2011.
Priority Club Rewards Hotel Reservations | PointBreaks | Asia

Man kan köpa t ex 20,000 Priority Club Rewards poäng för 250 USD.
De har 15% bonus point erbjudande vid köp av poäng fram till 31 aug 2011.

Här kommer för skojs skull en bild på Crowne Plaza Riverside i Chongqing. Inga problem med ventilation men det är lite spartanskt inrett... Tror även att det är lite ont om gott i loungen och att det blir svårt med städning. Gratis bygghjälm vid incheckning.

CrownePlazaCQ.jpg
 

David

Medlem
Handlar det om samma hotell då? Det verkar onekligen gå att boka ett Crowne Plaza Riverside i Chongqing.

När jag kollade på Crowne Plazas hemsida så var jag nog lite väl snabb. Adressen är snarlik och på den utzoomade klartan ser det ut att ligga på samma ställe men det ligger tydligen ett Crowne Plaza Riverside lite in bakom det nya Crowne Plaza som håller på att byggas och som jag aldrig hört talas om tidigare. Oschysst att bygga framför ett hotell som kallas Riverside. :)
Fick ringt deras reception och pratat med dem för säkerhets skull. :)

Är det någon som känner för att utnyttja erbjudandet från Priority Club kan jag bjussa på öl som kompensation för förvirringen när ni väl anlänt.

Jag tror att detta "nyfunna" hotell kräver en utflykt.
 

Jacob

Medlem
Så här ser tidtabellen med Finnair ut:

AY 55 HEL 17:30 CKG 07:10 +1 340 0 1-3-56- 08:40

AY 56 CKG 09:40 HEL 14:05 340 0 -2-4-67 09:25

Bra anslutningar både till och från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping.

Och så här ser tidtabellen med Qatar Airways ut:

QR 848 DOH 01:15 CKG 13:05 332 0 1-3-5-- 06:50

QR 849 CKG 01:00 DOH 05:00 332 0 -2-4-6- 09:00

Utresan har bra anslutningar från Stockholm med en bytestid på 2 timmar torsdag och söndagar (med vidare resa från Doha strax efter midnatt, dvs fredag och måndag).

Returresan är dock sämre. Endast torsdagar erbjuder en hyfsad anslutning med 3 timmar och 30 minuter i Doha.
 

David

Medlem
Såg nu för första gången ett widebody passagerarflyg på Chongqings flygplats. Det var Qatar Airways 330. :)

Världen har hittat Chongqing! ;)
 

David

Medlem
Är det inga andra flygbolag som flyger med widebodies till "världens största stad"? Inte ens typ Cathay/Dragonair?

Nix, det är Airbus 32x med Dragonair och Cathay har inget eget.. air China som är störst kör alltid Boeing 73x. Har sett två Boeing 747-ERF, men de flyger man väl ogärna med. Yangtze river express har en rutt Pudong-Chongqing-Moskva-Luxemburg och det går en Cathay freighter till Hong Kong. Jag kan ha missat nån men jag tror inte det. ;)
 

Jacob

Medlem
Nu finns riktigt bra öppningserbjudanden till Chongqing, 3490 kronor från Sverige eller om man är medlem i Finnair Plus kan man flyga för 1790 kronor + 5000 poäng.

VILLKOR

Öppningserbjudanden från 3 490 SEK
Försäljningsperiod: till 7 maj 2012. Reseperiod: beroende på destination. Biljetterna måste köpas minst 7 dagar före avgång. Tillgången är begränsad.

Flyg till Chongqing nu för 1 790 SEK + 5 000 poäng
Försäljningsperiod: till 30 apr 2012. Reseperiod: 9 maj–28 dec 2012, återresa senast 30 dec 2012. Tillgången är begränsad.
 

Dr. Miles

Expert
160 SEK är baspriset och barn får 25% rabatt från 160 SEK vilket är 120 SEK...
120 + 3.184 + 50 SEK = 3.354 SEK inkl. skatter och avgifter för barn under 12 år = rabatt av 137 SEK :eek:

Jag hatar verkligen bränsletilläggsystemet! :mad:
 
Toppen