Senaste nytt

Finn felen i SAS Kampanjpriser

Anonymous

Medlem
SAS VIP Go inom Europa bokas ofta i V klass, vilket har bättre tillgänglighet än billigaste O klass.

Pris är en sak, tillgänglighet är en annan sak.
Om man inte kan hitta billigaste priser är det inte så mycket av kampanjen, vad säger du om det?

Vet inte om jag förstod dig men pris och tillgänglighet brukar självklart vara direkt länkade. I detta fall var det tom en inrikesresa där SAS GO normalpris var lägre än SAS GO kampanj och SAS VIP GO = SAS GO Normalpris (i vanliga bokningsdialogen)
 

palmen

Moderator
Precis, det ser korrekt ut men inkluderar ett överpris på 1647 som man inte godkänt vid bokning, (summera priserna separat)
Nu ser vi ju dock inte vilket pris du hade vid bokningen, bara vad som dragits.

Det är skillnad på de olika screenshots, en del säger skatter och avgifter och andra säger varav skatter och avgifter. Stor skillnad på det, i den ena är det inkluderat och inte den andra.
Du hänvisar också till att sas erkänt att något är fel, jag ser dock inte var de erkänt detta.
 

palmen

Moderator
Angående att folk inte använder multicitat. Önskvärt med en trevligare ton även om samma medlem gör om samma misstag igen, finns ingen anledning att vara otrevlig, speciellt inte mot en ny medlem.

I en perfekt värld så skulle alla använda multicitat om det var möjligt, men vägen dit är lång.

//Moderator
 

agehall

Medlem
Precis, det ser korrekt ut men inkluderar ett överpris på 1647 som man inte godkänt vid bokning, (summera priserna separat)

Du missar min poäng - det är helt omöjligt för en utomstående betraktare att veta - det du visar ser helt korrekt ut.

Vet inte om jag förstod dig men pris och tillgänglighet brukar självklart vara direkt länkade. I detta fall var det tom en inrikesresa där SAS GO normalpris var lägre än SAS GO kampanj och SAS VIP GO = SAS GO Normalpris (i vanliga bokningsdialogen)

Tyvärr är det misstag 1A. Vanliga supply/demand-regler gäller inte här eftersom supply styrs av flygbolagen och inte har något med faktiskt supply (dvs stolar ombord) att göra. Det du försöker lyfta fram som ett problem är ett helt normalt och välkänt fenomen när det gäller flygbiljetter.
 
Du missar min poäng - det är helt omöjligt för en utomstående betraktare att veta - det du visar ser helt korrekt ut.
Väljer att citera dig men kunde tagit vem som helst som ifrågasätter i denna tråden. Jag förstår inte vad det är som är så svårt och se och att ni säger att allt ser ok ut. Sen pratar man om inventory för olika kampanjer osv vilket jag inte förstår.

I det första inlägget och första bilden så ser man att trådskaparen köpt biljetter för två vuxna och ett barn. Priset per vuxen är 469 + 535 och för barnet 421 + 487. Summerar man detta så får man 2916 som trådskaparen förklarat. Dock summerar SAS detta till 4565.

Jag gissar att det är detta trådskaparen menar och det är ju verkligen inte svårt att se. Tycker du det?

Möjligtvis lite rörigt första inlägg men det ser definitivt inte rätt ut, eller tycker du fortfarande det?
 

palmen

Moderator
I det första inlägget och första bilden så ser man att trådskaparen köpt biljetter för två vuxna och ett barn. Priset per vuxen är 469 + 535 och för barnet 421 + 487. Summerar man detta så får man 2916 som trådskaparen förklarat. Dock summerar SAS detta till 4565.
Det står även att skatterna, avgifter och tillägg är 1848. Ingen stans står att dessa avgifter skulle vara inkluderade i priset på skärmbilden.
På de senare skärmbilderna står det dock varav avgifter, skatter och tillägg. Där är dessa avgifter inkluderade.
 

agehall

Medlem
Bemötandet kommer av flera saker - dels ett otydligt första inlägg i tråden som dessutom är första inlägget från en ny användare. Kombinera detta med kvällstidningsartade omröstningsalternativ och du möts av rätt mycket skepsism.
 
Det står även att skatterna, avgifter och tillägg är 1848. Ingen stans står att dessa avgifter skulle vara inkluderade i priset på skärmbilden.
På de senare skärmbilderna står det dock varav avgifter, skatter och tillägg. Där är dessa avgifter inkluderade.
På SAS är ju dessa alltid inkluderade. Oavsett vad så blir ju 2916 + 1848 = 4764 vilket inte heller stämmer med totalsumman.
 

mha321

Medlem
Det är ju helt klart inkonsekvent att ibland använda "varav skatter och avgifter" och att ibland ha dem som en separat post.

Var kommer den första screenshoten ifrån? Det är ju uppenbart att de andra kommer från "vanliga bokningsdialogen" på sas.se, men den första? Den har ju inte den vanliga "gulaktiga" bakgrunden.
 
Toppen