Senaste nytt

Finn felen i SAS Kampanjpriser

NotRyan

Medlem
Haha, det där med SAS VIP Go/SAS Go priserna i F&F gentemot SAS Go-priserna i vanliga bokningen verkar ju tite hmm konstigt...
 

agehall

Medlem
Det var inte så enkelt att se eller hur? :)

Nej, med tre, för mig, slumpmässiga screenshots om olika saker är det inte lätt att hitta vad som faktiskt är fel.

I Now Or Never Kampanjen ser man priset per biljett: 469+469+421+535+535+487=2916 SEK medan Totalpriset draget på kortet 4565 SEK dvs 1649 SEK för mycket (Notera att pris på SAS alltid per biljet inkluderar skatter, avgifter och tillägg).

Notera att SAS bekräftade att ett tekniskt fel låg bakom pristilläget som skedde efter betalning.

Shit happens. Om SAS redan sagt att det är ett tekniskt fel så är det väl inte så mycket att bråka om?

I SAS Family&Friends kostar SAS GO 547 SEK medan i vanliga SAS bokningen 399 SEK. SAS VIP GO 399 dvs man tror man får en rabatt i kampanjen gentemot normalpris (utöver att det egentligen inte finns platser några avgångar enligt bokningsdialogen)

Jag har inte jämfört alla villkor - har du?

Och bara för att SAS har ett erbjudande behöver det inte betyda att det är ett bättre pris än alla ordinarie priser.
 

Anonymous

Medlem
Nej, med tre, för mig, slumpmässiga screenshots om olika saker är det inte lätt att hitta vad som faktiskt är fel.
Totalpris vs Summan
SAS GO Kampanj inte lika med SAS GO vanliga pris
Det ska väl inte vara allt för enkelt att hitta? :)


Shit happens. Om SAS redan sagt att det är ett tekniskt fel så är det väl inte så mycket att bråka om?

Intressant att inga planer på att rätta det tekniska felet enligt deras svar, utan det är så det är i vissa tekniska omständigheter i.e. bokning påbörjat innan 24 och avlutad efter 24. Om detta inträffade i detta fall så finns det andra specialfall också, värdet är att vara uppmärksam i sin bokningsbekräftelse och kontoutdrag då det du godkände inte var den summan biljetten visade sig kosta. SAS hade ingen aning om detta fel förrän flertalet undersökningar och samtal ...



Jag har inte jämfört alla villkor - har du?

Och bara för att SAS har ett erbjudande behöver det inte betyda att det är ett bättre pris än alla ordinarie priser.

Varför kostar SAS GO olika i olika bokningsdialoger? det är ju samma biljett och kampanjpriser är SAS VIP GO :)
 

Anonymous

Medlem
Du har fått 199 SEK rabatt på din bokning i första bilden.

(469 + 535) x 2 + (421 + 487) x 1 + 1848 = 4764
4764 - 4565 = 199

I Now Or Never Kampanjen ser man priset per biljett: 469+469+421+535+535+487=2916 SEK medan Totalpriset draget på kortet 4565 SEK dvs 1649 SEK för mycket (Notera att pris på SAS alltid per biljet inkluderar skatter, avgifter och tillägg).

Notera att SAS bekräftade att ett tekniskt fel låg bakom pristilläget som skedde efter betalning.
 

Anonymous

Medlem
Jag förstår inte - din omröstning antyder att du är missnöjd med att SAS dragit fel summa för dig. Dina screenshots säger inget om det. Du får ursäkta, men i mina ögon ser det här mest ut som flamebait.

Det är din åsikt, ursäkten godtagen. Men åsikt är att det inte ska vara en alltför lätt uppgift , den var ju trots allt inte tydlig gentemot kund också.

Screenshots visar en diff på 1647 SEK i överpris.
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med. Man borde införa en logisknjämförelse av priserna för att säkerställa sammanris dvs ingen rabatt om man har normalpris som lägsta pris.
SAS VIP Go inom Europa bokas ofta i V klass, vilket har bättre tillgänglighet än billigaste O klass.

Pris är en sak, tillgänglighet är en annan sak.
Om man inte kan hitta billigaste priser är det inte så mycket av kampanjen, vad säger du om det?
 
Toppen