Senaste nytt

Filmer för icke-flygrädda som vill bli det!

vicce

Medlem
Tycker inte heller det ser så allvarligt ut, men för de som inte är så insatta kan jag förstå att det ser ut som om att de är närmre varandra än de egentligen är.
 

Bryant

Medlem
Det är nog en odramatisk go-around. Det jag funderar över är den spanska flygtrafikledningen, som jag hört (hörsägen och kan inte hänvisa till källor) ska vara rätt usel.
 

henrik l

Medlem
Det är nog en odramatisk go-around. Det jag funderar över är den spanska flygtrafikledningen, som jag hört (hörsägen och kan inte hänvisa till källor) ska vara rätt usel.

Så den igår första gången och tänkte precis samma sak, vad f-n, sysslade man med i tornet?
 

Alx

Medlem
Även om allt inte gick helt rätt till så ser ju händelsen i sig inte särskilt dramatisk ut. En normal go-around som man förväntar sig av uppmärksamma piloter. Snarare visar ju händelsen att flygsäkerheten fungerar även när den brister på en eller två punkter.

Jag undrar om det var tornet eller Aerolineas Argentineas piloterna som slarvade?
 

Alx

Medlem
I artikeln jag läste häromdan så stod det att tornet hävdade att det inte alls var något problem eller att ens en go-around behövdes.

Om det stämmer så vet vi i alla fall vem/vilka som bör se sig om efter jobb där de inte ansvarar över andras säkerhet! Hellre en go-around för mycket än en för lite. Även om avstånden kanske var OK så finns det ju alltid en risk att planet från Aerolineas Argentineas av någon anledning hade saktat ner eller stannat mitt i vägen.
 

johhenrik

Medlem
Om det stämmer så vet vi i alla fall vem/vilka som bör se sig om efter jobb där de inte ansvarar över andras säkerhet! Hellre en go-around för mycket än en för lite. Även om avstånden kanske var OK så finns det ju alltid en risk att planet från Aerolineas Argentineas av någon anledning hade saktat ner eller stannat mitt i vägen.

Ja, jag tycker inte det såg direkt orimligt ut med en go around. :) Men som sagt, enligt tornet så var alla där de hade blivit tillsagda att vara etc.
 
Toppen