Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

intuition

Medlem
...Den lediga kollegan la sig då i med argumentet att "då hinner vi ju inte städa till nästa gäst". Tröttnade, hänvisde till vad som står i appen och om de hade synpunkter fick de ta det med Nordic choice centralt, inte med mig (Comfort Malmö är franschise).
Det där har jag också hört från ett par av Stordalens hotell, så det är absolut en grej de gör. De försöker hålla minimalt antal rum igång och schemalägger städningen så att ingen personal finns efter 15.00

Men bara att ha mage att säga det till kunden?! Betalande kund ska alltså lösa deras logistik genom att avstå från en förmån de själva beslutat om?
Det här är det tråkiga med Nordic Choice. Hotellen verkar helt fritt kunna bestämma och det finns ingen centralt som kan tvinga ett hotell att följa reglerna.

Om du klagar och får svar får du gärna posta det.
 

Wirdheim

Ny medlem
En nybörjarfråga:
Uppdateras hotellets bokningssystem med ens nya status per automatik? Det vill säga om man bokade en natt som Guld men sedan hunnit med att bli Platinum innan övernattningen skett. Eller ska man meddela hotellet detta på något sätt?
 
En nybörjarfråga:
Uppdateras hotellets bokningssystem med ens nya status per automatik? Det vill säga om man bokade en natt som Guld men sedan hunnit med att bli Platinum innan övernattningen skett. Eller ska man meddela hotellet detta på något sätt?
Nej, jag har haft problem med det. Mejla och be dem gå igenom dina bokningar.
 

Olle K

Medlem
Vox i Jönköping vill inte ge svit uppgradering samma dag som ankomst med hänvisning att det inte ingår i avtalet. Det stämmer väl inte?

Uppgradering ett steg som Platinum i samband med bokningen sker ett steg men inte till svit. Ankomstdagen gäller ju ”bästa möjliga rum”, alltså även svit.

Det ska sägas att jag fick en balkongsvit på Vox i november…
 

jonten

Medlem
Vox i Jönköping vill inte ge svit uppgradering samma dag som ankomst med hänvisning att det inte ingår i avtalet. Det stämmer väl inte?

Uppgradering ett steg som Platinum i samband med bokningen sker ett steg men inte till svit. Ankomstdagen gäller ju ”bästa möjliga rum”, alltså även svit.

Det ska sägas att jag fick en balkongsvit på Vox i november…
Bästa tillgängliga rum på ankomstdagen när du står i repan för att checka in
 

intuition

Medlem
Det är ju rätt många av Nordic choice's egna hotell där sviterna inte heller är bokningsbara från hemsidan. I vissa fall går det att boka junior-svit men inte de bättre sviterna. De är naturligtvis bokningsbara om man ringer, ibland måste man ringa hotellet direkt.
 
Toppen