Mr Basic
Medlem
Jag är nog benägen att hålla med @SilverJonten Dessutom undrar jag hur mkt utbildning personalen får (gällande fler saker än bara status)?Det som är så tragiskt är att många som arbetar inom denna bransch utan introduktion inte förstår att en person som är Diamant, Platinum etc ofta drar in mer intäkter än femtioelva andra gäster tillsammans.
Jag minns när jag jobbade på SAS en gång i tiden, både på flygplats och kundtjänst...en Pandion fixade jag allt för, gjorde saker jag inte ens borde ha gjort för att de skulle bli nöjda. Dessutom försökte vi alltid göra det under bordet, dvs så att det inte ens märks..det skulle bara flyta. Fixade bonusplatser som inte fanns i många fall.
Jag minns ibland att jag på någon ankomst på flygplatsen redan hade info om att x antal väskor inte kom med på grund av vikt/balans och skumma snabbt igenom vilka passagerare som var berörda och såg jag en Pandion så fixade jag allt innan hen hade landat och bara mötte upp denna innan hen ens ställt sig i kö och bara gav all info och sa "vi hör av oss", åk du hem eller på hotellet. Sen tog jag mig an kön med resten.
Ibland möter jag detta på hotell där de har full koll och det bara flyter på med allt som ska flyta på, uppgradering, voucher etc. Då förstår man varför man är medlem och det ger så mycket mervärde. Det är så viktigt och en dålig sådan upplevelse som hotellet kanske tjänade 100 kr på kan få en person med spend på 100.000 att byta hotell/flyg/uthyrare....rent idiotiskt att inte se till att medlemmar får det som de är lovade.
Ett första steg vore att personalen fick läsa @flierman text ovan.