Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

Mr Basic

Medlem
Det som är så tragiskt är att många som arbetar inom denna bransch utan introduktion inte förstår att en person som är Diamant, Platinum etc ofta drar in mer intäkter än femtioelva andra gäster tillsammans.

Jag minns när jag jobbade på SAS en gång i tiden, både på flygplats och kundtjänst...en Pandion fixade jag allt för, gjorde saker jag inte ens borde ha gjort för att de skulle bli nöjda. Dessutom försökte vi alltid göra det under bordet, dvs så att det inte ens märks..det skulle bara flyta. Fixade bonusplatser som inte fanns i många fall.

Jag minns ibland att jag på någon ankomst på flygplatsen redan hade info om att x antal väskor inte kom med på grund av vikt/balans och skumma snabbt igenom vilka passagerare som var berörda och såg jag en Pandion så fixade jag allt innan hen hade landat och bara mötte upp denna innan hen ens ställt sig i kö och bara gav all info och sa "vi hör av oss", åk du hem eller på hotellet. Sen tog jag mig an kön med resten.

Ibland möter jag detta på hotell där de har full koll och det bara flyter på med allt som ska flyta på, uppgradering, voucher etc. Då förstår man varför man är medlem och det ger så mycket mervärde. Det är så viktigt och en dålig sådan upplevelse som hotellet kanske tjänade 100 kr på kan få en person med spend på 100.000 att byta hotell/flyg/uthyrare....rent idiotiskt att inte se till att medlemmar får det som de är lovade.
Jag är nog benägen att hålla med @SilverJonten Dessutom undrar jag hur mkt utbildning personalen får (gällande fler saker än bara status)?
Ett första steg vore att personalen fick läsa @flierman text ovan.
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Naturligtvis trevligt att alltid få precis vad man vill...
Jag tror att jämförelsen med den tidens SAS är lite orättvis. För det var ju "riv pyramiderna" och "empowerment" där frontlinjens personal var bemyndigade att "göra vad som helst" för kunden. Någonstans ska det betalas. SAS hade ekonomi på den tiden eftersom kunderna betalade typ 6 000 kr för en inrikes resa och flygen var fulla.

Att en och annan gång överträffa förväntningarna, böja på någon regel eller överleverera är såklart en super-trevlig sak som gynnar lojaliteten. Men om det går över i ett mål att alltid överträffa kundens förväntningar så spårar det nog ur. För när du alltid får mer än vad du förväntar dig, så börjar du snart förvänta dig mer.

Det skulle faktiskt räcka väldigt långt om Nordic Choice "bara" uppfyllde vad de lovar i sitt program!
 

palmen

Moderator
Är jag den enda som ALLTID måste påminna hotellpersonalen om att det finns en gratis drink per natt som ingår i Gold/Platinum? Det blir lite irriterande (speciellt när de försöker säga att bara vatten är gratis ).
En drink är det ju inte, free mineral water or soft drink är vad som ingår. Har aldrig haft problem att få detta.
Screenshot_20220119-164153_Nordic Choice Hotels.jpg
 

jonten

Medlem
Är jag den enda som ALLTID måste påminna hotellpersonalen om att det finns en gratis drink per natt som ingår i Gold/Platinum? Det blir lite irriterande (speciellt när de försöker säga att bara vatten är gratis ).
Vad menar du med drink?
Jag brukar säga, förmånen gratis dricka eller vatten får jag den av dig eller finns det minibar på rummet? Fungerat bra, något tillfälle har det blivit tyst och jag fattar att de inte har en aning. Berättar snabbt och de har då löst det.
 

peter1012

Medlem
Förlåt, jag borde ha varit mer specifik. Jag har alltid en Pepsi Max och under det senaste året har de bara på två fastigheter kommit ihåg att rabattera den på sluträkningen utan att jag nämnde det!
 

hco

Medlem
Kanske har 85-90% hit rate på gratis vatten (eller motsv) på Nordic Choice -- utan att säga till.

Jämfört med Thon där jag har kanske max 10% hit rate på motsvarande förmån...
 

Hachans

Medlem
Är jag den enda som ALLTID måste påminna hotellpersonalen om att det finns en gratis drink per natt som ingår i Gold/Platinum? Det blir lite irriterande (speciellt när de försöker säga att bara vatten är gratis ).

När jag bodde på Nordic Choice så var det konstant sådär.

Minns särskilt en gång i Malmö på Live där jag skulle råka bo typ en natt i veckan i två veckor i rad. Första gången jag checkade ut fick jag ta hela sången och dansen, men jag var förberedd med appen för att visa exakt vad förmånen är. Veckan därpå får jag ta samma samtal igen med exakt samma snubbe i receptionen. Det kändes rätt konstigt och mer som en ful taktik att de ”glömmer”.
 

jonten

Medlem
Ni säger att ni får argumentera vid utcheckning för gratis drickan, av vilken anledning sätts den på notan?
Jag har aldrig sett dom sätta det på min nota, jag får den direkt av repan eller baren eller tar den på rummet.
Behöver aldrig säga något vid utcheckning.
 
Toppen