Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

intuition

Medlem
Med tanke på att tråden om uppgraderingar på senare tid haft en hel del rapporter om garanterade förmåner som man inte fått kunde vi samla negativa erfarenheter i en egen tråd.

Jag tänkte att vi kunde fokusera på de "garanterade" förmånerna, t.ex. platinums uppgradering minst ett steg, platinums garanterade sen utcheckning 1800 osv. Ordet "garanterad" är ju starkt så det är väldigt sällan en sådan förmån ska utebli. Men tyvärr verkar det hända oftare än så
Även annat som känns som stort avsteg från förväntade förmåner kan säkert platsa. Speciellt om man ser att det finns ett mönster.

Fördelen med att samla även negativa upplevelser är att vi alla kan se om det finns hotell där man måste vara proaktiv för att få sin förmån. I något läge kan det ju också bli en bra påtryckning mot Nordic Choice och/eller resp hotells ledning, om det rapporteras om väldigt mycket problem med medlemsförmånerna.
Och när inget postas till tråden då vet vi ju att programmet flyter på precis som det ska!
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Collection® Hotel Norre Park (Halmstad)
Medlemsnivå: Platinum
Utebliven förmån: Garanterad uppgradering till nästa rumskategori utan extra kostnad, så länge det finns lediga rum när din bokning registreras i bokningssystemet


Beskrivning: Hade bokat supperior dubbel. Nästa högre rumskategori är enligt hemsidan familjerum, som fanns tillgängligt vid bokningstillfället. Hotellet "roomade" inte förrän strax innan incheckning (12-18h?) och gjorde då ingen uppgradering alls.
Gjorde du något aktivt för att få din förmån?: Nej, jag avbokade istället
 

Knut-Olav

Medlem
Hotell: Clarion Collection® Hotel Norre Park (Halmstad)
Medlemsnivå: Platinum
Utebliven förmån: Garanterad uppgradering till nästa rumskategori utan extra kostnad, så länge det finns lediga rum när din bokning registreras i bokningssystemet


Beskrivning: Hade bokat supperior dubbel. Nästa högre rumskategori är enligt hemsidan familjerum, som fanns tillgängligt vid bokningstillfället. Hotellet "roomade" inte förrän strax innan incheckning (12-18h?) och gjorde då ingen uppgradering alls.
Gjorde du något aktivt för att få din förmån?: Nej, jag avbokade istället

Send hotellet en melding med info om din cancellering.
 

travelmode

Medlem
Hotell: Clarion Collection® Hotel Norre Park (Halmstad)
Medlemsnivå: Platinum
Utebliven förmån: Garanterad uppgradering till nästa rumskategori utan extra kostnad, så länge det finns lediga rum när din bokning registreras i bokningssystemet


Beskrivning: Hade bokat supperior dubbel. Nästa högre rumskategori är enligt hemsidan familjerum, som fanns tillgängligt vid bokningstillfället. Hotellet "roomade" inte förrän strax innan incheckning (12-18h?) och gjorde då ingen uppgradering alls.
Gjorde du något aktivt för att få din förmån?: Nej, jag avbokade istället

Snyggt, det mest effektiva men tyvärr kanske de inte noterar anledningen.
 
Jag pratade med kundtjänst då detta håll på att hända en andra gång på Post i Göteborg. Dom sa att det är de stora hotellen som de är mest problem med och att man ska skicka ett mail till hotellet när man gör bokningen. När jag checkade ut förra gången så bad de om ursäkt och lovade en extra bra uppgradering nästa gång. Jag svarade på de mailet när de inte så ut att bli någon och fick då en junior svit. (Det var också kaos på hotellet med 60 min kö för att checka in, digitala voucher funkade inte (Tillbaks till kön) och så en gång nyckel som slutar fungera så jag stod mest i kö faktiskt....)
 
tråkigt med vissa nordic och comfort hotell att incheckning är 15.00 fast det finns färdiga rum. och sedan blir det en enorm anstorming och man får rummet 16.30 hände mig på packhuset kalmar i somras och en kompis på comfort i malmö i måndags. allacheckar väl inte ut 11.00eller12.00?
 

palmen

Moderator
Bott på Quality Statt Hudiksvall i helgen. Sen utcheckning som Platinum ignorerade de helt med motiveringen att de hade hög beläggning och att det inte var en garanti att få checka ut sent, utan det var i mån av plats. Visade då deras hemsida att de fortfarande säljer alla rumskategorier på hotellet fortfarande så det måste ju finnas lediga rum. Då ändrade man till att de hade lite folk och behövde städa rummen innan 14.

Enda jag frågade om var utcheckning till 14 för att det ska passa med tåget. Blir inga höga betyg i den kommande undersökningen som skickas ut.
 

FF#1

Medlem
Bott på Quality Statt Hudiksvall i helgen. Sen utcheckning som Platinum ignorerade de helt med motiveringen att de hade hög beläggning och att det inte var en garanti att få checka ut sent, utan det var i mån av plats. Visade då deras hemsida att de fortfarande säljer alla rumskategorier på hotellet fortfarande så det måste ju finnas lediga rum. Då ändrade man till att de hade lite folk och behövde städa rummen innan 14.

Enda jag frågade om var utcheckning till 14 för att det ska passa med tåget. Blir inga höga betyg i den kommande undersökningen som skickas ut.
Statt i Hudiksvall är nog en av de sämsta på förmåner....
 

intuition

Medlem
Bott på Quality Statt Hudiksvall i helgen. Sen utcheckning som Platinum ignorerade de helt med motiveringen att de hade hög beläggning och att det inte var en garanti att få checka ut sent, utan det var i mån av plats. Visade då deras hemsida att de fortfarande säljer alla rumskategorier på hotellet fortfarande så det måste ju finnas lediga rum. Då ändrade man till att de hade lite folk och behövde städa rummen innan 14.

Enda jag frågade om var utcheckning till 14 för att det ska passa med tåget. Blir inga höga betyg i den kommande undersökningen som skickas ut.
Med tanke på att det varit ett par rapporter om just 1400 varit max utcheckning undrar jag om det kanske ändå finns någon informell inriktning. Kan det vara en slump att flera hotell plötsligt har samma begränsning?

När det gäller feedback så går den ju till hotellet, dvs till de som bestämt att begränsa förmånerna. Det kan vara bra, men det kan också vara för döva öron. När jag lämnat feedback har lokala chefer återkommit med "kontakta mig inför nästa vistelse så fixar vi det" . Det är bra med en personlig kontakt, men för mig upplevs det som att de hanterar det som ett enskilt service-failure och inte gör något åt grundproblemet.
 
Toppen