Senaste nytt

Fel konverteringskurs på boende betalt med Euro?

AABack2ARN

Medlem
Har nu kontrollräknat de fyra senaste hotellnotorna i juli. Två stycken i GBP och två i Euro.

Det jag konstatera att troligen räknas moms och andra skatter (typ city tax) bort. Så baspoängen räknas på det skattefria beloppet.

Ingår frukost i raten ingår det också i det poänggrundande beloppet.

För GBP verkar de räkna med en något högre konverteringskurs (dvs bättre) än vad xe.com anger medan de för Euro verkar räkna med en något lägre kurs (dvs sämre). Dock skiljer det inte så mycket.
 

David

Medlem
CY Stockholm återkom men svarade på fel fråga. Hoppas på svar på rätt fråga imorgon.

London Grosvenor square menar att Maze Grillnotan inte ger poäng även om den debiterades på rummet vilket var väldigt tråkigt. Dock kompenserade de med råge genom att lova ett märkbart högre antal poäng som goodwill. Ibland lönar det sig att ligga inne med top tier-status. :)
 

AABack2ARN

Medlem
London Grosvenor är väl ett "vanligt" Marriott-hotell? Det är inte, så vitt jag kan se, klassat som resort eller liknande.

Varför skulle inte restaurangnota debiterad på rummet ge poäng i det fallet??? I alla andra fall där jag ätit på hotellet har jag fått poäng för notan (om det varit ett Marriott vill säga. Courtyard har andra regler.)
 

David

Medlem
London Grosvenor är väl ett "vanligt" Marriott-hotell? Det är inte, så vitt jag kan se, klassat som resort eller liknande.

Varför skulle inte restaurangnota debiterad på rummet ge poäng i det fallet??? I alla andra fall där jag ätit på hotellet har jag fått poäng för notan (om det varit ett Marriott vill säga. Courtyard har andra regler.)

Det stämmer att det är ett vanligt Marriott-hotell och jag har inga tidigare erfarenheter som säger att något som kan debiteras på rummet inte skulle vara poänggrundande. Deras anledning var kort och gott att restaurangen inte hör till Marriott utan Gordon Ramsey Group och berättigar därför inte till poäng. Varför man då kan sätta notan på rummet det vet jag ej.
 
Toppen