Senaste nytt

Feedback på rutt AMEX 2-4-1 t/r Stockholm-Brisbane (Fiji)

palmen

Moderator
En sak jag reflekterade över var att du bara skulle ha 1h5min på utresan i London, jag skulle boka in betydligt mer tid än så, finns trevliga lounger på LHR T2 (antar att Asiana flyger där) att fördriva lite tid i. Om SAS-planet blir lite sent finns risk att du missar planet till Seoul med den korta bytestiden
 

palmen

Moderator
Tyvärr verkar de köra med tvåklasskonfiguration till London, vilket betyder ingen F suite...
Business class är iaf Quadra smartium, vilket påminner om Thai Airways som de kör på B777-300ER till Skandinavien.
Antar i så fall att alla flighterna är i business istället för att flyga F på någon av sträckorna. Som business award ser det helt klart bra ut enligt mig.
Tror det finns lite olika config på ANA 767-300 men den som har 2-1-2 seating har bra business enligt mig i alla fall.
 
Tycker inte att det borde vara några problem att flyga Koror-Manilla-Tokyo, det är inget jätteomväg direkt, eller tillhör Manilla southeast asia?
Är det Asiana F på LHR-ICN båda vägarna? I så fall tycker jag det ser bra ut även om det blir ett litet stopp på utresan.

Hemresan via Tokyo så är det business på Haneda-Frankfurt antar jag? Blir lite extra långa stopp på den rutten bara som kan bli jobbigt men annars helt ok (förutsatt att alla andra flighter är i business också så du inte åker på att betala F priset)

Alltså jag verkar inte kunna kika på ANA sida vad det är för klasser. Gick in via United och där stod det bara business men på ANA hade jag valt first innan jag sökte..
 

Dr. Miles

Expert
ok bra! hur är flighten dit?
Om du menar flighten mellan Seoul och Koror, flygs den flighten med Airbus A321 som har regional Business class.

Så här såg Asiana Airlines Business class stolen ut på Airbus A321. Recliner seat.
Asiana Business class A321 ICN-NRT, 02.JPG

Asiana Business class A321 ICN-NRT, 05.JPG

Asiana Business class A321 TAO-ICN, 08.JPG
 

palmen

Moderator
Alltså jag verkar inte kunna kika på ANA sida vad det är för klasser. Gick in via United och där stod det bara business men på ANA hade jag valt first innan jag sökte..
Även om du väljer First när du söker så visar väl uniteds sida economy/business/first. Om det stod att det var business så är det nog business (mig veterligen har inte ANA F på 788 eller 763 om inget ändrats nyligen)
 
F

FCT

Guest
Även om du väljer First när du söker så visar väl uniteds sida economy/business/first. Om det stod att det var business så är det nog business (mig veterligen har inte ANA F på 788 eller 763 om inget ändrats nyligen)
Stämmer, ANA B787 har inte förstaklass.
Inte heller B763 har F, de har dock tom har recliner i C kvar på vissa plan. :(
 

Dr. Miles

Expert

Impendill

Medlem
Har du testat att söka via Paris eller Milano?
Jag och min sambo flyger F med Thai 3 segment av 4 till Sydney. (Vi ska också till Fiji).
Det fanns betydligt med award i F just via Paris eller Milano när jag sökte.

Lärde mig att Thai enbart har F på flighter till Sydney från Bangkok.

När behöver du åka?
 
  • Gilla
Reactions: FCT

sunkan

Medlem
Jag har inte varit på Palau. Som du ser, jag har bara åkt Asiana Airlines A321 på andra rutter (Qingdao-Seoul, Seoul-Tokyo).

Om jag inte minns helt fel, @sunkan och @Traveller har varit Palau.
Boka bonusresa till Palau med påkoppling till Sydney?! | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Stämmer fint! Jag var på Palau i november 2013. Flög LH F från MUC via Tokyo och Guam (UA från Tokyo) och Asiana F hem via ICN och FRA.

Jag spenderade tiden på Palau på en Liveaboard-dykbåt och det var fantastiskt! Klart vatten och härlig dykning! Kan dock inte säga så mycket om själva ön...
Palau-44.jpg Palau-51.jpg
 
Toppen