Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Perra

Medlem
Ta fram ditt elektroniska kort och kolla datum på det. Räknaren visar bara vad du har uppnått vanliga vägen

För mig är även detta missvisande. Elektroniska kortet säger exp 03/2015 (då guld skulle löpt ut). Gjorde fasttrack i februari och är nu guld enligt profilen. Har samma text som RollingStone skrivit ovan. Beställde ett fysiskt kort bara för att kolla och detta anger exp 03/2017
 

Maja

Medlem
Menar du texten under Elite Status Progress statusbaren som lyder "Based on points (/stays/nights), your 2016 tier would be.."?
Jag tror att den inte hänger med när man har kört ett fast track. Så den visar vad din status skulle bli nästa år utan fast track. Har för mig att jag läst det i någon tråd här på forumet.
Det borde stå under Current status hur många stays, points och nights som du har kvar för att nå Diamond.
Ja, exakt så är det. 27 stays till for Diamond. Inget att satsa på för mig som bara reser privat.

Men frågan är hur jag säkerställer när min status går ut?
 

Maja

Medlem
För mig är även detta missvisande. Elektroniska kortet säger exp 03/2015 (då guld skulle löpt ut). Gjorde fasttrack i februari och är nu guld enligt profilen. Har samma text som RollingStone skrivit ovan. Beställde ett fysiskt kort bara för att kolla och detta anger exp 03/2017
Hur beställer jag ett fysiskt kort? Är nog extremt blind ikväll för jag hittar ingen länk på hemsidan om det.
 

Johanna

Medlem
Hilton har strulat en del för mig.

Jag trodde jag missat att kvalificera mig för Gold. Fick ett mail för någon månad sedan där det stod att tiden nu var ute och jag hade 1 natt. Då hade jag redan 3 nätter till bokade. När jag bodde en natt i London strulade dom till bokningen så jag fick bo på ett annat Hiltonhotell. Då försäkrade mig att jag skulle få poängen men systemet tappade allt. Syntes inte ens att jag hade haft en bokning eller att jag bott. Mailade en del och nu har jag fått poängen. Då får jag också uppgradering till Gold. Gissar att det ändå var så att jag hade registrerat mig senare för fast track än vad Hilton först informerat mig om. Nu uppstod dock nästa problem. Jag har bokat 2 rum på Zanzibar när dom hade sin sommarrea. Var inne i helgen och kollade och då låg bokningarna i min profil. När jag gick in idag så fanns bara en bokning. Nu började jag tröttna. Ringde Hilton och hon försäkrade mig att jag fortfarande hade 2 bokningar. Nu har jag dom på mail. I profilen är det fortfarande 1 bokning. Jag är inte helt övertygad över att det här kommer gå bra.

Det enda bra med det hela är väl att jag blev Guld. Får se om det blir någon uppgradering på Zanzibar.
 

olo

Medlem
Finns det någon "Fast track till Guld"-kampanj igång just nu?

Jag frågar för en vän som börjar på noll. Själv lyckades jag via statusmatchningen, så den behöver ni inte tipsa om.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

090034208

Medlem
Är HHG sedan tidigare, alltså till 03/2017. Anmälde mig till fasttracken nu i maj och har haft 3 stays sedan dess, står nu att jag har 1 stays from Gold 2017, alltså borde få det förlängt till 03/2018. Var osäker på att det skulle lyckas när jag sedan tidigare var HHG men verkar fungera iallafall
 
Toppen