Senaste nytt

Fast Track på Berlin/Tegel

chazzie

Medlem
Efter allt meckande med lounger och annat av SAS så funderar jag om det erbjuds någon Fast Track för PLUS på Berlin/Tegel (TXL)?
 

Hachans

Medlem
Fanns inte när jag åkte med SAS i slutet av förra året iaf. Världens längsta kö, världens slöaste personal och världens mest ovana resenärer. Tog 90 minuter att ta sig igenom kön när Lasse från Svenssons tåg och buss skulle gå igeno metalldetektorn fyra gånger och sen inte fattade att han inte kunde ha mobil och plånbok i händerna när han gick igenom... :)
 

chazzie

Medlem
Wunderschön...

Nåja, jag åker med 08:00-flyget till Köpenhamn så förhoppningsvis ligger dylika resenärer medelst grav bakfylla :)

Åker nog ut lite tidigare för att vara på säkra sidan, återrapporterar om jag snubblar över någon Fast Track, men de satsar nog inte många D-mark på Tegel när Brandenburg ska öppnas... om det nu sker... :)
 

Hachans

Medlem
Wunderschön...

Nåja, jag åker med 08:00-flyget till Köpenhamn så förhoppningsvis ligger dylika resenärer medelst grav bakfylla :)

Åker nog ut lite tidigare för att vara på säkra sidan, återrapporterar om jag snubblar över någon Fast Track, men de satsar nog inte många D-mark på Tegel när Brandenburg ska öppnas... om det nu sker... :)

Ja, det var precis efter en gigantisk kongress som lockade massor av folk - jag var själv en av dem. När jag har flugit från Tegel förut har det visserligen varit lite långsamt tidvis, men inte så himla farligt.
 

lorimar

Medlem
Nä, ingen fast track där ute. Eftersom varje terminal har en egen säkerhet har jag aldrig upplevt särskilt långa köer, men jag kan ju ha åkt på udda tider. Men ok Lufthansa-lounge med saftiga pretzels iallafall! :)
 

chazzie

Medlem
Ingen fast track finnes, helt riktigt, men i övrigt stämmer beskrivningen bra, lagom kaotiskt och varje incheckning tog 5+ minuter, dessutom stod alla i Plus/Gold-kön men det verkade inte bekymra personalen.

Jag frågade faktiskt om fast track men han kollade på mig som om jag frågat efter svaret på universums alla gåtor... De verkar aldrig ha hört talas om det här :)
 

Kris

Medlem
Kan bara bekräfta det som sagts. Fast track försvann för ganska länge sedan. Har även upplevt total kaos vid incheckning på Tegel vid ett antal tillfällen. Två luckor öppna varav en Plus/Gold. Ingen koll om status/biljetter osv. Inte lönt att gå till loungen då incheckningen tog fruktansvärt lång tid. Dessutom otrevlig och okommunikativ personal vid incheckning. Har skickat feedback till SAS om det ett antal gånger. Bra om fler stämmer i... Fick vid ett tillfälle komp för kökaos, ingen FT samt omöjligt att utnyttja loungen pga kaos.

Även då det är döfött så har jag vid tillfälle varit borta i LH First inne i terminalen och kollat om de kan hjälpa, men det är NO go. Bättre i Frankfurt...

Edit: skall sägas att det från tid till annan är köfritt och fungerar alldeles utmärkt.
 

Johanna

Medlem
Jag frågade faktiskt om fast track men han kollade på mig som om jag frågat efter svaret på universums alla gåtor... De verkar aldrig ha hört talas om det här :)
Tror jag har en tråd kring liknande här.

Dom har hört om fast track men låtsas som om de inte vet. Ibland är det korta köer ibland gigantiskt långa. Jag har då gått förbi med min Plusbiljett och sett okunnig ut och frågat om fast track och klagat på lång kö och att mitt flyg går. Då har de släppt förbi mig.
 

Kris

Medlem
Ett annat säkert kort är att resa med barn, då brukar det aldrig vara problem att gå fram till grinden vid security och göra en högersväng in till det som förr var fasttrack (banan längst till höger).
 
Toppen