Senaste nytt

Fast track med SAS Plus på Newark?

Akt

Medlem
Hej!

Eftersom min optiontown uppgradering gick igenom (men bara till Plus) på vägen till EWR börjar jag fundera på hur det blir på hemresan om den går igenom där med. Har SAS Plus tillgång till fast track på EWR? Jag har kollat på SAS sida och där finns det 2 olika informationer som går emot varandra.

Denna säger att Fast Track endast gäller Business och EB Gold på EWR:
Fast Track - SAS

Medan denna jag hittade när jag googlade frågan säger att SAS Plus och SAS Business har tillgång till Fast Track på EWR (verkar dock vara gammal?):
Flights from Newark Airport ? New York to Scandinavia - SAS


Någon som rest och/eller vet hur det ligger till?
 

ESSA

Medlem
Jag blev uppgraderad via optiontown till Plus på hemvägen från EWR. Fick både business incheckning, prio bagage, fast track och lounge.
Lycka till!
 

Akt

Medlem
Låter riktigt bra alltså :), tack för alla svar! Får hoppas OT levererar en uppgradering på hemvägen också alltså.
 

Alx

Medlem
På Newark får så gott som vem som helst (flygbolagsbrandade kreditkort, silverkort, kort ur cornflakespaket m.fl.) Fast Track så SAS Plus borde helt klart ingå i den gruppen! Se bara till att personen som checkar in dig klämmer fast den berömda gröna klisterlappen som ger dig Fast Track. Gör de inte det självmant kan man alltid be om det. :D
 

Najk

Medlem
Har faktiskt inte testat att använa Fast Track på EWR som EBG, när jag rest i Economy men enligt SAS sida så är det ju OK.
Har dock för mig att det står på skylten att det bara gäller Businessclass?
 

AABack2ARN

Medlem
Har inte behövt testa, men jag antar att om man fortfarande behöver den gröna klisterlappen så räcker det inte med en webcheckin utan man måste verkligen gå förbi någon av diskarna. Underbart system...
 

Kris

Medlem
Kapar tråden, även om det inte gäller sas plus explicit (reser idag C som EBD). Ingen FastTrack på newark idag! Var ute i lite halvkass tid idag med tänkte att security med FastTrack på EWR brukar gå ganska geschwint. En surmulen man vid security sa "no fast track". Endast några rullstolar och en välfrisserad herre med uniformerad eskort fick slinka förbi kön. Skylten i taket som säge Business priority finns kvar dock.

Någon som vet om det är en temporär julfeature eller en generell försämring? Svänger tillbaka om några veckor, så vore nice att veta om någon har koll.
 
Toppen