Senaste nytt

Fast track i Tax-free butiken?

trekker

Medlem
Jag haller med om att det ar fruktansvart irriterande nar nagon star still mitt I tax free butiken nar man forsoker springa igenom den. Min hemmabas Manchester Terminal 1 ar varldens varsta pa just denna fronten, gangen slingrar sig igenom den, men det finns en genvag - dar kan man enkelt krocka med nagon for att de star och tittar pa varor.

Jag springer genom butiken, det ar mitt fel om jag krockar men jag blir likforbannat arg nar nagon star ivagen. Min anledning till att jag springer ar att jag ar kraftigt allergisk mot parfym, jag behover ta ett djupt andetag och ta mig igenom pa absolut kortast mojliga tid. Om nagon har sprutat fel parfume just innan jag kommer sa blir hela mitt ansikte rodinflamerat och resten av dagen ar forstord.

Grundproblemet ar inte den springande affarsresenaren eller den slappe turisten, problemet ar flygplatsens girighet att tvinga folk genom butiker.
 

Alf

Medlem
Det här var en himla tråkig tråd att läsa och tonen är uppskruvad och inte vad man borde förvänta sig på detta forum. Nu har vi ju äntligen fått sommar och då borde humöret vara på topp.

Är det verkligen de stora problemen i vår vardag vi utsätts för om det råkar vara folk i vägen när jag har bråttom på en flygplats. Tänk till en gång, mår ni verkligen bra om ni retar upp er på sådana triviala saker.
Det verkar pågå en klasskamp på flygplatsen från att se ner på charterfolket och de som inte är så flygvana. Det verkar finnas en tendens att de med högsta kortstatusen har fått för sig att man hela tiden skall flyta fram i gräddfiler och att alla andra är något katten släpat dit.

Stressa ner istället och sluta jaga på när ni reser och ni kommer att må mycket bättre.
 
Toppen