Senaste nytt

Fast track Arlanda utan guldkort?

fredrik_jonsson

Ny medlem
Hej,

Jag reser i snitt två flighter i veckan från Arlanda inom Norden och till Amsterdam. Har ett SAS EuroBonus Amex Elite card. Det borde således gå rätt snabbt för mig att få ett guldkort. Problemet är att vi har som policy att alltid boka billigaste biljetten vilket i praktiken gör att jag mixar främst mellan Norwegian, SAS och ibland KLM. Jag är ansluten till Norwegians Rewards och har nått "Unlimited Fast Track". Problemet är att när man som jag måste boka via Egencia så gäller inte mina Norwegian Rewards. Med andra ord känns det som att jag reser och reser utan att jag når Fast Track och jag håller på att sakta självdö och förvittra i långa Security check-köer.

Finns det några andra sätt smarta att ta sig in via Fast Track (förutom Arlandas VIP-service...)?

Tacksam för alla tips!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ano

Medlem
Är det möjligt att lägga merparten av flighterna hos SAS? Isåfall bör du under 10-12 veckor komma upp i tillräckligt med segment för att uppnå guld inom Eurobonus. Har du utöver dessa flighter möjlighet att göra några Segment-runs privat, så kommer det gå ännu snabbare. Och är då dessutom fullt möjligt även i det fall du inte kan lägga största delen av alla jobb-resor hos samma bolag.

EDIT: Läste lite snabbt, och såg nu att policyn gällde billigaste biljett-pris, och inte billigaste boknings-klass :) Så förstår problematiken att lägga merparten hos ett och samma bolag.
 

Ano

Medlem
För eventuella segment-runs skulle jag definitivt välja SAS och Eurobonus-kreditering, dels för att de har fler hubbar inom ett litet område, så att det går att göra tidsmässigt kortare resor med flertalet mellanlandningar, som dessutom lär bli billigare per segment än med de andra bolagen. Och framförallt att det i min mening kommer ha det största mervärdet efter uppnådd status i.o.m. Star Alliance Gold, jämfört med att lägga krutet mot Norwegian eller KLM.
 

Agö

Medlem
De gånger du flyger SAS kan du försöka uppgradera dig (med egna pengar då, gissningsvis) med PlusGrade. Om Plusbiljetten är värt det är ju upp till dig själv att avgöra men du får i vart fall tillgång till fasttrack på Arlanda då.
 

fcx

Medlem
Kan man verkligen inte registrera sitt bonusnummer hos norwegian med resebyrån?

Förut ingick dessutom fast track på resebyråbokningar, har de slutat med det?
 

Agö

Medlem
Ibland kan man också söka snävare i de företagsbokningssystemen..... T.ex om du väljer att du vill åka mellan 07.00-07.10 så finns det kanske bara en SAS-avgång den tiden och då är den ju per default billigast :)
Boka också gärna dagen innan så ska du se att det endast finns Full Flex kvar.
 

rvarttinen

Medlem
Om du kommer upp i Flying Blue Gold, KLM, så har du 'fast track', lounge och en del andra förmåner. Silver så har du i alla fall både prio vid check-in/bagage drop och SkyPriority vid boarding. Vet inte om du får fast track som silvermedlem ...
 
Toppen