Senaste nytt

[Fare gone] Superrea hos United.com

jth

Medlem
Ganska rolig läsning på flyertalk, folk gick verkligen igång på detta. Någon lyckades tydligen boka 15 BOS-HNL roundtrips :)
 
Last edited:
"United ger bort flygbiljetter gratis."

Såg denna blänkare på DN.se och det första jag tänkte var om någon på detta briljanta forum hann nosa rätt på detta och boka till priset av bokningsavgiften?

Flygbolag gav bort flygbiljetter av misstag - DN.SE

Nu är ju bara frågan om United gör en SAS och av ren goodwill förvandlar tabben till god pr (tänker då på när SAS för några år sedan sålde Business-plåtar till Asien för drömpriser men i efterhand struntade i att påföra korrekt pris) eller om de ogiltigförklarar biljetterna?
 

jth

Medlem
Nu är ju bara frågan om United gör en SAS och av ren goodwill förvandlar tabben till god pr (tänker då på när SAS för några år sedan sålde Business-plåtar till Asien för drömpriser men i efterhand struntade i att påföra korrekt pris) eller om de ogiltigförklarar biljetterna?

Spekulationerna pågår i detta nu på FT eftersom ingen vet säkert än, men det som verkar vara en sannolik lösning är att United låter folk flyga men att de inte kommer ge några miles för biljetterna, vilket gör biljetterna ointressanta för de som bara är ute efter poängen. Det är tydligen en som ska resa redan i morgon och har checkat in redan, så det kommer visa sig snart.
 
Jag... skäms då jag missade denna tråd. Lovar att resa ekonomiklass till SFO nästa gång som straff.

Dock spännande att se vad som händer med de som lyckades boka. Herr Eriksson sitter ju på en guldrutt för poängplock om United låter udda vara jämnt.
 

A380*G

Medlem
Spekulationerna pågår i detta nu på FT eftersom ingen vet säkert än, men det som verkar vara en sannolik lösning är att United låter folk flyga men att de inte kommer ge några miles för biljetterna, vilket gör biljetterna ointressanta för de som bara är ute efter poängen. Det är tydligen en som ska resa redan i morgon och har checkat in redan, så det kommer visa sig snart.

Det är väl bara att posta till ett annat program? Är det redan biljetterat är ju fare basis låst.
 
Detta skriver UA Insider @ ft.

Hi everyone,

We have reviewed the error that occurred yesterday and decided that, based on these specific circumstances, we will honor the tickets.

Thanks,

Aaron Goldberg
Sr. Manager – Customer Experience Planning
United Airlines

Är det nu man ska gråta över att man inte såg dealen tidigare och hann boka mer? :(
Hade jag bara fått 10 minuter till. :p
 
Toppen