Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

Viking75

Medlem
Kommer åt bokningen på deras hemsida. Dock går det inte längre att se infon om fare rules när man kommit in på bokningen via referensen.
Ett tecken på att de vet om misstaget?
Jag tror du får lugna dig lite. Det har inte gått lång tid än. Med tanke på hur många som har bokat här på sidan så lär minsta nyhet gällande resan komma fram snabbt.
När man köper dessa resor får man liksom räkna med att det kan bli en del "käbbel" innan allt är färdigt.
 

Impendill

Medlem
Jag tror du får lugna dig lite. Det har inte gått lång tid än. Med tanke på hur många som har bokat här på sidan så lär minsta nyhet gällande resan komma fram snabbt.
När man köper dessa resor får man liksom räkna med att det kan bli en del "käbbel" innan allt är färdigt.

Jag förbereder och garderar mig i fall resan spricker.

Jag bokar upp en EuroBonus till samma destination dagen efter så är jag säker på att komma iväg.
 

Thornado

Medlem
Hur fungerar nu detta?
När/om de inser den felaktiga prissättningen, kontaktar de mig då?

Jag bokade deras förra error fare (från Bryssel till Kapstaden) och då fick jag mail från dem efter ca två dagar där de erbjöd mig antingen full återbetalning eller 75% återbetalning men resa i economy. På det stora hela var det lätthanterat - allt gick att sköta via mail.
 

Impendill

Medlem
Jag bokade deras förra error fare (från Bryssel till Kapstaden) och då fick jag mail från dem efter ca två dagar där de erbjöd mig antingen full återbetalning eller 75% återbetalning men resa i economy. På det stora hela var det lätthanterat - allt gick att sköta via mail.

Tack för svaret.
Hur gjorde du?

Det hade väl blivit en väldigt billig resa i economy då?
 

Thornado

Medlem
Tack för svaret.
Hur gjorde du?

Det hade väl blivit en väldigt billig resa i economy då?

Jag valde att boka av, framförallt för att jag inte direkt hade någon plan för vad jag skulle göra i Kapstaden och inte var supersugen att åka just då. Det hade definitivt blivit en väldigt billig resa och de ska ha heder för att de åtminstone erbjuder den lösningen för att följa EU 261/2004. Risken är väl stor att man fått en låg bokningsklass med få EB-poäng. Hade de gett en bokningsklass med 100% poängintjäning så hade jag varit sugen att resa för det priset då har relativt hög economytolerans.
 

Gus

Medlem
Synd man inte såg denna dealen! Jag bokade nämligen häromdagen med Amex award 241 en resa till Sydafrika med Ethiopian. Det hade varit nice att spara poängen och vouchern! Hoppas ni som bokat får behålla era resor!
 
Toppen