[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av 090034208, 17 Januari 2017.

1. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Sitter och tittar på OSL-ARN-ADD-JNB och hittar i April för 5757NOK i Business class på ET:s hemsida. Bokas i C ( CRTNO). Är detta en mistake fare?

Gus gillar detta.
  2. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    samma även i maj och juni

samt till Seychellerna.. 5700 NOK

3. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Finns fram till november och till flera afrikanska destinationer

Gus gillar detta.
  4. Jag kollade snabbt om det fanns något i ExpertFlyer men hittar inget. Köp säger jag

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säger du att faren CRTNO inte syns i ExpertFlyer? Den syns i alla fall på ITA. Grundpris cirka 2000 NOK + skatter och avgifter.

6. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ett liknande fall i januari 2016 om jag minns rätt, men då från Bryssel med Ethiopian. Detta slutade såvitt jag minns med att man pengarna tillbaka till sist.

Med det sagt, jag körde en fuling och bokade en trip via uniteds hemsida.

7. Nordiclane

Nordiclane Medlem

Vad är fördelen med att boka på United?

Jag fick följande text
    " Your itinerary contains one or more flights operated by a partner airline, so we have asked Ethiopian Airlines to confirm your reservation within the next 24 hours. In rare cases, a partner airline may not be able to confirm the reservation due to rapidly changing availability.
    Please review your itinerary and call the United Customer Contact Center if you do not receive a ticketing confirmation within the next 24 hours. You will not be charged until your ticket is issued."

8. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, den har synts i EF.
    T.ex. dep OSL, arr JNB, carrier ET, outbound 15NOV17, inbound 29NOV17. CRTNO syntes för ett par timmar sedan när jag kollade. Näst billigaste faren som fanns i listan.

Edit: Och här kommer en screenshot
    Capture.PNG

Senator gillar detta.
  9. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom lyder under amerikansk lag vilka har starkare konsumentskydd (såsom jag förstått det) i sådana här händelser. Sen bokade jag en misstake fare med dom i somras där allt fungerade som det skulle. I det fallet hade jag andra bolag (TAP) på samma boknig med samma text utan problem. Sen kan man avboka inom 24 timmar om man ändrar sig.

Blir det i något läge problem så föredrar jag dessutom att prata med United kontra Ethiopian.

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du behålla resan?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!