Senaste nytt

[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK

agehall

Medlem
Det var inga problem att hitta biljetter till det priset. Borde ju bli 560 TP för 3000 kr. Då kan man skaffa BAEC guld för mindre än 9000 kr om man åker tre gånger. Attans att man måste se detta nu när regeringen har ajounerat sig för dagen. :p

Jag misstänker att QR inte kommer att hinna fixa denna fare innan den självdör 13SEP13. Du hinner fortfarande boka....
 

Aerophobia

Medlem
Ett långskott från en desperat forumkompis: Jag har inte så många sökverktyg att tillgå och får bara upp fantasipriser när jag söker runt. Om någon har tråkigt så får denna någon gärna säga till om ni hittat någonting i okt 2013. Helst från BKK, men SGN, PNH, HAN funkar också. Sen är det ju extra trevligt fr.o.m. 30 okt då jag hoppas på lite TP.

Men som sagt; ett långskott.
 

Dr. Miles

Expert
Ett långskott från en desperat forumkompis: Jag har inte så många sökverktyg att tillgå och får bara upp fantasipriser när jag söker runt. Om någon har tråkigt så får denna någon gärna säga till om ni hittat någonting i okt 2013. Helst från BKK, men SGN, PNH, HAN funkar också. Sen är det ju extra trevligt fr.o.m. 30 okt då jag hoppas på lite TP.

Men som sagt; ett långskott.

Skaffa ett ExpertFlyer konto och sök platstillgång av I klass segment på segment.

Bangkok-Doha
Doha-Hanoi
Hanoi-Doha
Doha-Bangkok

Efter du har hittat I klass platstillgång på alla flygningar, går du tilll Qatar Airways webbsida och boka.
 
Last edited:

Aerophobia

Medlem
Skaffa ett ExpertFlyer konto och sök platstillgång av I klass segment på segment.

Bangkok-Doha
Doha-Hanoi
Hanoi-Doha
Doha-Bangkok

Efter du har hittat I klass platstillgång på alla flygningar, går du tilll Qatar Airways webbsida och boka.

Tackar! Jag har hittade platstillgång i bokningsklass I gällande:

BKK - DOH 30/10
DOH - SGN 31/10
SGN - DOH 2/11
DOH - BKK 3/11

Pris: 66,576.34 skr.

Det går alltså inte jättebra för mig. Är det någon som har koll på från vilken stad dealen gäller och om dealen gäller för varje flygning från denna stad med plats i bokningsklass I?
 

Dr. Miles

Expert
Tackar! Jag har hittade platstillgång i bokningsklass I gällande:

BKK - DOH 30/10
DOH - SGN 31/10
SGN - DOH 2/11
DOH - BKK 3/11

Pris: 66,576.34 skr.

Det går alltså inte jättebra för mig. Är det någon som har koll på från vilken stad dealen gäller och om dealen gäller för varje flygning från denna stad med plats i bokningsklass I?
Du ska inte kolla till Ho Chi Minh City (SGN) utan till Hanoi (HAN). Det finns ingen fare till Ho Chi Minh City från Bangkok med Qatar Airways.
 
Last edited:

Aerophobia

Medlem
Du ska inte kolla till Ho Chi Minh City (SGN) utan till Hanoi (HAN). Det finns ingen fare till Ho Chi Minh City från Bangkok med Qatar Airways.

Aha, då har du kanske löst mitt problem. Orsaken att jag trodde att det fanns var att användare på FT har kunnat boka just till SGN. Nu hoppar jag in i ExpertFlyer!!
 

doc

Medlem
Ähh, sökningen ger ett pris på 66,302.71 skr.

Kolla BKK-DOH-HAN-DOH-BKK den finns för 2900 kr.
QR 833 - QR828 - QR829 - QR828 till exempel

Felet ligger i att de säljer fifth freedom mellan HAN - BKK med QR 828/829 som också går att boka på samma pris via DOH som om du åkte direktflighten.
 
Last edited:
Toppen