Falck testcenter Kastrup CPH

Diskussion i 'Flygplatser' startad av intuition, 16 Januari 2022.

1. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset!

stopover gillar detta.
  2. pep

pep Medlem

Der er et stort, offentligt, gratis testcenter paa Kastrup - paa Ellehammersvej - 200 meter fra SAS check-in. Man kan bestille tid

Sir Lemon gillar detta.
  3. Det var där de försökte. Kaos. Något datahaveri som inträffat.

stopover och Sir Lemon gillar detta.
  4. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag landade på Kastrup (visserligen vintern 2020/2021..) och tog ett gratis test där på P5 så fick man varken papper eller Q R-kod utan ett "vi ringer inom x antal timmar om du är positiv". Det kanske har ändrats?

5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tyckte inte att det faktum att det var ”något datahaveri som inträffat” var väsentlig information värd att inkludera i ditt första inlägg? Det är ganska stor skillnad på något som inträffar en enstaka gång och något som är mer generellt. Men man kanske vill skapa en bild av kaos och att inget fungerar?

Golfkillen, Tonton, stopover och 3 andra gillar detta.
  6. Robert_E

Robert_E Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Brukar testa mig på Kastrup vid P5, och det går att hämta resultatet/testbeviset på covidresults.dk

MrRob gillar detta.
  7. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte alla detaljer, men jag anar att tester avsedda för danskar och den danska smittspridningen är sådana. OM du testar negativt ska du veta och vidta åtgärder. Inresande dansk medborgare är skyldig att testa inom 24h från ankomst.
    Falck testcenter har ett helt annat syfte, det testar resenärer som behöver ett intyg för att resa ut och/eller in.

8. Fick veta det när jag frågade mer och skrev ju ut det här då!

Sluta vara så uppkäftig på forat och skriv klart din reseberättelse istället...

intuition gillar detta.
  9. pep

pep Medlem

+ @MrRob
    Ja, det kraever 6-12 timer at faa PCR-resultatet (downloades elektronisk). Hvis man som svensker har layover i Kbh. over natten til en morgenafgang boer det vel kunne naaes. Falck PCR-tester men det koster en bondegaard (1000++ DKK)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!