Senaste nytt

Första nya ATR-72 i SAS målning

FF#1

Medlem
Det stod en sådan för en timme sen längst ut på piren vid Arlanda T4.
De har i alla fall inte fått in dem bland förteckningen av sas plan i ombordtidningen ännu, medans de har fått bort MD-80
 

NotRyan

Medlem
Dom har väl inte med några av dom wetleasade i Scanorama, bara Blue 1 som ändå är inom företaget..

Mvh
/NotRyan
 

Jacob

Medlem
Om det är någon som är intresserad av hur en invigningsceremoni av ett nytt flygplan går till och vill se lite mer interiörsbilder på ATR-flygplanet finns nu en film från ceremonin utanför ATRs fabrik i Toulouse med intervjuer, nyckelöverlämning m.m, två timmar före flygplanet flögs upp till Skandinavien. Filmen är producerad av ATR och är riktigt välgjord. Det går även att skymta mig på några håll.

[video=youtube;LwCENcBFdZs]http://www.youtube.com/watch?v=LwCENcBFdZs[/video]
 
SAS skulle ha 2 st Jettime "SAS" ATR76 kärror i trafik från vintertidtabellen. Av vad jag läst på nått forum så är ena kärran försenad från ATR så SAS har hyrt in en ATR76 från Intersky att flyga som ersättare fram tills andra kärran levereras en bit in i november.

Så det kan bli en SAS målad eller en Intersky målad kärra.

Det var till slut Intersky målad kärra med JetTime personal och SAS service koncept.
 
Nån som vet om SAS har utökat beställningen? OY-JZG och OY-JZH har anlänt under oktober.
Flyger atr-72 varje vecka ett antal ggr. Kan hålla utkik efter regnr. Nu när du nämnde det så var det i torsdags förra veckan ett helt sprillans nytt plan som körde, hade till och med bakgrundsmusik på vid gaten.
Sätesklädseln var även den väldigt annorlunda, som vinyl fast ändå läderartad.
 

pswe

Medlem
det finns OY-JZA till OY-JZH registrerat blandat mellan SAS och Jetline, men alla åtta verkar vara SAS-målade, ursprungligen nämdes det sex beställda, men det kanske blivit ändrat när avtalet med Cimber avslutas.
 
Flyger atr-72 varje vecka ett antal ggr. Kan hålla utkik efter regnr. Nu när du nämnde det så var det i torsdags förra veckan ett helt sprillans nytt plan som körde, hade till och med bakgrundsmusik på vid gaten.
Sätesklädseln var även den väldigt annorlunda, som vinyl fast ändå läderartad.
Så imorse kikade jag lite nämre. Mycket riktigt så meddelade mig min flygkamrat som flög i onsdags eftermiddag ARN-VBY att piloten meddelat att planet var sprillans nytt och att det var dess första kommersiella flygning.
De bussades även ut till planet och inte till G plattan som vi ATR resenärer ibland hamnar på utan bort mot 2ans hangar där privatplan och småplan står.
 

Palazzi

Medlem
Intressant att man bara smyger in nya plan i flottan. Även om det rör sig om ATR så är ju SAS flotta så pass liten att två ATR gör skillnad.

Fortsätt beställa, och utöka inrikestrafiken (eller den till CPH)! :)
 
Toppen