Senaste nytt

Första klass med Malaysia Airlines A380 till Kuala Lumpur

Alf

Medlem
Det blev även lite fel enhet på avståndet KL - KLIA.
Det är 9 km, inte mil, gudskelov.

Nej så nära ligger det inte. Vi har fel båda. Jag tog ut avståndet på en vägbeskrivning och fick då 58 km.
Det tog ca 1 tim från Shangri La hotel i centrum av KL med taxi och kostade 150 MYR om man förbeställde på hotellet.
 

Alf

Medlem
Tack för alla gilla jag fått på rapporten och alla andra positiva synpunkter speciellt på mina dåliga kunskaper och omdömen om champagne. Jag jobbar på att förbättra den delen men det går sakta.

Jag hade funderingar om jag skulle göra om resan med MAS även denna jul nu när jag hittat platser i F från CDG på dagar som passar. Tyvärr så känner jag inte för att sätta mina fötter på CDG eftersom det måste till en övernattning.

Jag han dock göra en bokning med USDM till KUL i C med Turkish på ditresan och Thai på hemresan. Det verkar vara betydligt smidigare med byte i IST på utresan och BKK på hemresan och sedan direkt med dagflyg till ARN. Jag har aldrig flugit med Turkish och dom tillhör inte mina favoriter eftersom jag tycker dom ligger på gränsen till dålig flygsäkerhet.

Frågan är om det är så mycket mervärde i att åka F klass med MAS så man kan stå ut med byte på CDG? Jag är inte övertygad om det.
 

rlager

Medlem
Tack för en utförlig och väldigt bra rapport. Åker själv samma rutt CDG-KUL i december med Malaysians A380 i F. Hittade fyra bonusplatser och betalade med US Airways Dividend miles. Vi åker från London och har 2 timmar och 20 minuter i transfertid på flygplatsen att ta oss från terminal 2A till 1. Det borde väl räcka om det inte blir stora förseningar från LHR?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tack för en utförlig och väldigt bra rapport. Åker själv samma rutt CDG-KUL i december med Malaysians A380 i F. Hittade fyra bonusplatser och betalade med US Airways Dividend miles. Vi åker från London och har 2 timmar och 20 minuter i transfertid på flygplatsen att ta oss från terminal 2A till 1. Det borde väl räcka om det inte blir stora förseningar från LHR?

Det bör räcka, ni har väl allt på samma biljett hur som helst? Känns snopet om man skulle missa en F.
 

Alf

Medlem
Tack för en utförlig och väldigt bra rapport. Åker själv samma rutt CDG-KUL i december med Malaysians A380 i F. Hittade fyra bonusplatser och betalade med US Airways Dividend miles. Vi åker från London och har 2 timmar och 20 minuter i transfertid på flygplatsen att ta oss från terminal 2A till 1. Det borde väl räcka om det inte blir stora förseningar från LHR?

Trevligt att du gillade rapporten och hoppas du hittade något matnyttigt. Det är inte lång transfertid du har på CDG, tiden rinner iväg fort när man skall byta terminal. Det är ju buss mellan 2A och 1 så det går ju snabbare än att ta tåget. Sedan har du förhoppningsvis checkat in väskor så du slipper denna procedur. När vi åkte väntade vi in en anslutning och det orsakade en timmmes försening så du borde hinna. Vi åkte ner kvällen innan för att slippa känna någon stress.

Jag såg ganska ofta 4 lediga award platser i F från CDG när jag sökte över julen och det var innan MAS tappat bort sitt flygplan. Det är bara att hoppas ni får en bra resa.
 

henrik l

Medlem
Kapar tråden eftersom jag själv snart skall åka MH F KUL-LHR. Eftersom jag nyligen har åkt HKG-KUL och dessutom varit och käkat i Cathay's förstaklasslounge, så har jag nog inte laddat optimalt. Var intressant när jag besökte restaurangen i loungen. Det fanns en liten buffé och sedan upptäckte jag att det fanns en meny, men den fick jag fråga efter. Eftersom jag ville spara mig så blev det en Caesarsallad och lite champagne. Men sedan upptäckte jag att det fanns ett rökrum där det är "bring your own" gäller. Av en händelse råkade jag ha en cigarr i handbagaget och personalen kunde fixa fram en tändare så jag kunde få fyr på cederträt. Det är väl ingen överdådig F-lounge men har man med sig sin egen cigarr så den helt ok med en schyst utsikt mot plattan från
20150708_211705.jpg
20150708_212341.jpg
rökrummet:D
 

agehall

Medlem
Ja, rökrummet är ju ett stort plus för KUL måste jag säga. Jag hade inga cigarrer med mig, men nästa gång ska det nog ombesörjas.
 
Toppen