Senaste nytt

Första klass med inrikesflyg USA

Resenaren55

Medlem
Har hört att
Efter att ha flygit sträckorna LAX-Las Vegas, samt Las Vegas- ORD med United (ekonomiklass) kan jag konstatera att man blir väldigt bortskämd när man kommer med SAS business/premium. Inför nästa USA resa tänkte jag lyxa till det med "första klass" från NY till Miami då jag slår ihop två städer i en o samma resa. Inrikesflyg i USA är inte kända för dess rymliga o lyxiga kabiner, men OM jag nu ska åka deras första klass, har någon nåt tips på vilket flygbolag som har bästa kvalitén? Alla använder sig av små 737or, men kanske är något bolag att föredra framför andra vad gäller dryck o mat eller åtminstone tilltugg?
MVH
Vet inte om flyger jetblue den där sträckan annars vad jag har sett i recensions väg så verkar ju deras jetblue mint (first class) vara riktigt bra men i den här recensions videon verkar Amarican airlines first class på deras 321T vinna
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Som @Senator säger i trådens inledning: Transcontinental-flygen är normalt sett INTE att jämföra med vanliga sträckor inom USA (oavsett om dessa är lika långa). Det kan vara (men är oftast inte) samma flygplansmodell och serviceupplägget är annorlunda.
 

Senator

Moderator
Har hört att

Vet inte om flyger jetblue den där sträckan annars vad jag har sett i recensions väg så verkar ju deras jetblue mint (first class) vara riktigt bra men i den här recensions videon verkar Amarican airlines first class på deras 321T vinna

Som @Senator säger i trådens inledning: Transcontinental-flygen är normalt sett INTE att jämföra med vanliga sträckor inom USA (oavsett om dessa är lika långa). Det kan vara (men är oftast inte) samma flygplansmodell och serviceupplägget är annorlunda.

Precis, särskilja just transcont med JetBlue, United, Delta och American mellan JFK/EWR-LAX/SFO som är en helt egen marknad med andra behov och köpkraft. Sen tror jag vi skall basera mycket av diskussionen runt medlemmarnas erfarenhet, och inte obskyra amerikanska bloggare med ett behov att skapa en egen YouTube-kanal ;)
 

Senator

Moderator
En summering från mitt håll och spelar lite vidare på @mika summering samt ett antagande att trådskaparen kan köpa en genomgående biljett med SAS och vidare med American, United, eller Alaska från SAS gateways.

Jag har flugit 14 segment på American (13 i F och 1 Y single-class cabin), 10 segment på United i F och 1 segment på Delta i F i år. Flygplan från CRJ-700, ERJ-170/190, B737-700/800, till A319/320/321 med allt från nyaste till äldsta konfigurationer. Frukost, lunch och middag. Snackbaskets galor.

Ärligt talat så skiljer det lite i hårdvara i mitt tycke. Det som skiljer sig ombord är:
Vad finns för IFE: skärm i stolen eller inte?
Blir det käk eller inte?
Är det 1-2 seating regional jet eller 2-2 seating mainline jet

Bäst helhetsupplevelse får jag på American, men det handlar också om att OneWorld Emerald är en bättre produkt jämfört med Star Gold, både på marken och i luften. Allt från Flagship check-in till Flagship lounge är bättre. OWE ger också två gratis premiumdrinkar i Admirals Club. Ompysslat ombord med gratis dryck i ekonomi som jag bara gör på singel-class ERJ-145s.

United gillar jag för deras framtidstänk runt IFE: allt streamas till din egna device. Om priset/tidtabell/restid är jämförbart mellan United och American väljer jag alltid American över United.

Delta skulle jag gärna åka mer med, men deras avsaknad av Lounge för status, samt oviljan att samla poäng/miles på ett program till gör att jag väljer bort Delta. Samma gäller Alaska som jag åkte med en gång mellan SEA-SFO och tyckte det var bra.

Jag pratar bara om resor som inte räknas som Transcont.
United Transcont: EWR-SFO/LAX, SFO/BOS
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/premium-services.html

American Transcont: JFK-LAX/SFO
Flagship Business Transcontinental − Travel information − American Airlines
Flagship First Transcontinental − Travel information − American Airlines
 

MartinH

Medlem
Som @Senator säger i trådens inledning: Transcontinental-flygen är normalt sett INTE att jämföra med vanliga sträckor inom USA (oavsett om dessa är lika långa). Det kan vara (men är oftast inte) samma flygplansmodell och serviceupplägget är annorlunda.
Vilket även är vad jag försökte säga nåra inlägg innan vår vän @Senator
Domestic F är som sagt väldigt olika produkter i Nordamerika, beroende på rutt.
 
Toppen