Senaste nytt

Första klass jämförelse (Lufthansa old, Lufthansa Airbus A380, Swiss Airbus A330)

Magino

Medlem
Hur står sig A330 LH F jmf med den nya LX F? Jag hade förmånen att prova den och nu vill man ju inte flyga "sämre" men jag håller med om dålig toa, SAS C toa med fönster är trevligare, //spoiled mode off :D

Är det den setupen som har en separat säng?
Det verkar inte vara det här:
Lufthansa ® - A340-600/A340-300/A330-300 First Class

Men samtidigt pratas det om en ny LH F produkt.

Jag tittar på IAD - FRA och MUC - JFK. Det står A330 på båda.

Det är inte där du har en separat säng, den finns bara på ett tio tal 747-400. Hur uppgraderingen av F ser ut på 330 och 340 vågar jag inte svarar på, men tror inte de kommit allt för långt. Så det finns nog inga garantier.
 

jumbooze

Medlem
Det är inte där du har en separat säng, den finns bara på ett tio tal 747-400. Hur uppgraderingen av F ser ut på 330 och 340 vågar jag inte svarar på, men tror inte de kommit allt för långt. Så det finns nog inga garantier.

Och i "worst case" vad snackar vi om? Skrangliga träbänkar?
Är det isf den kabinen som Björnström rapporterade i A330 också eller är det bara A340 som har den?
 

jumbooze

Medlem
Tack Magino för upplysningen :D Det känns ju verkligen som LH F är långt ifrån worst case heheh
oavsett om det blir den som Björnström skrev om eller ännu bättre.
 

jurgenb

Medlem
Kan fylla på med mina upplevelser kring LH 747 old F och LH 346 new F.

FRA-DXB; Gamla F sätena är ju inte speciellt fräscha - det mesta man minns var att man blev proppmätt av all mat.

MUC-SFO; Nya F är riktigt riktigt trevlig, har ännu inte hunnit sätta mig ned och skriva något reportage från min resa i Juni men måste säga att se och uppleva dessa säten på en så lång flygning som det var frågan om var riktigt trevlig - kul minne var att jag hade inte bara fått glädjen med nya F detta plan hade också Lufthansas FlyNet vilket gjorde att jag kunde köra liveströmmad fotbolls EM där Tyskland vs (någon jag glömt bort). Då det endast var jag och 2 till i hela F kabinen och endast jag på min gång så hängde båda mina flygvärdinnor + en styrman vid min dator och kollade matchen (som Tyskland fö vann).

Kommer bilder och ett reportage vid tillfälle..
 
Last edited:
Kanske inte rätt tråd men söker information kring hur Swiss First Class är på Airbus 340-300. Har förstått att det är gamla First Class på denna typ. Funderar på att åka Swiss F till San Fransisco i sommar.
 
Toppen