Senaste nytt

Första frågan i SAS-loungen: "Reser ni i PLUS?"

apknug

Medlem
Det här liknar den gamla dörrvakts problematiken. Dörrvakten står som en gud och ifrågasätter allt och alla utom sina polare och vip gäster.

Dörrvaktens första kommentar skall vara "Välkommen!" Efter det skall givetvis korrekt entrebiljett och liknande presenteras. Basic Kundservice.

I Stockholms krogvärld var det bara Hasse Wallman som hade lärt sina entrevärdar detta när jag var lite yngre.
 

Crater

Medlem
Precis, det har ingen betydelse hur man är klädd.
I USA (läs Florida), är klädkoden mycket avslappnad. Hur följer man stereotyper där alla går i shorts, sandaler och t shirt kan man undra.
 

malmokalle

Medlem
Tack @Agö ,

TS har väl inte nämnt något om att bli kränkt?

är naturligtvis riktigt.

Sen är jag för min personliga del allergisk mot ordet KRÄNKT. I dagens media så blir människor kränkta för minsta småsak. Från att det var fel chokladbitar i en ask Aladdin till att inte får åka tåg för att man inte har köpt biljett.

Men att TS reagerar på hälsningsfrasen när hon skall gå in i loungen tycker jag är helt OK.
 
Last edited:

flapps

Medlem
Dom skulle ha det som i Oslo
En scanner till businessloungen och en ytterligare scanner till Guld..
 

malmokalle

Medlem
Nja, "reser du i plus" är inte en relevant fråga för att sortera ut de som skall till Businessloungen. Personen i fråga kan mycket väl ha ett EBG/EBD som berättigar till Guldloungen.
 
Toppen