Första frågan i SAS-loungen: "Reser ni i PLUS?"

Diskussion i 'Lounger' startad av travelmode, 6 Juli 2016.

1. Moco

Moco Medlem

Kostym eller inte spelar dock ingen roll, på både gott och ont.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att detta diskuterats tidigare i någon tråd men jag tycker att det är bra att man frågar så att det inte ställer sig folk i kö som inte har rätt att stå där.

Bryant, rosenstam och Moco gillar detta.
  3. Är trådstartaren irriterad på att loungepersonalen inte hälsar eller att loungepersonalen frågar om du reser i Plus?

Som anekdot, personalen som står utanför Lufthansa Senator/Business lounge på Hamburg flygplats brukade att säga "Bordkarte, bitte." Inte Guten Abend (God middag). Däremot personalerna i loungen brukade att hälsa.

Ebg, Thomasn, Aurora och 1 annan gillar detta.
  4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var det på Arlanda? I så fall kan jag förstå frågan (dock inte bemötandet), då jag precis var tvungen att fråga vilken lounge jag som silvermedlem får komma in i nu under sommaren, så dåligt är det skyltat vilket som är guldloungen och vilket som är för plus/sommarsilver. De vill väl bara att man inte ska ställa sig i fel automat.

5. nrdbck

nrdbck Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förmodligen kombinationen.

Jag ser ganska ung ut och reser ofta bekvämt i jeans och tshirt, har varit EBG senaste 4 åren och har vid flertalet gånger blivit dåligt bemött på Kastrup vid incheckning för gold. "Endast guld här" är inte ovanligt att få upptryckt i fejset. Well det är ju i DK och är glad att jag är ganska rapp i käften.

Ebg, simon_says91, SNIFF och 1 annan gillar detta.
  6. travelmode

travelmode Medlem

Ja, det var en SAS-anställd i loungen.

7. JohanA

JohanA Medlem

Förstår inte grejen. Jag kunde inte bry mig mindre om de frågar vilken klass jag reser i. Känns som lite DYKWIA.....

Napapijri, Award380, martin.agren och 2 andra gillar detta.
  8. NotRyan

NotRyan Medlem

Danskarna är ju sköna ibland... Javisst säger man bara glatt och fortsätter...

bnr, nrdbck och rosenstam gillar detta.
  9. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är väl att personalen från början bedömer att någon inte hör hemma där innan att ha bett om boardingkort. Att hälsa och be om boardingkort vore inte vara så svårt att göra.

nitrid, travelmode, nrdbck och 1 annan gillar detta.
  10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan är det väl bra att personalen frågar, så att obehöriga inte tar sig in i loungen.

joemume, 011430121 och Award380 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!