Senaste nytt

Första bokningen med virtuoso

staff

Medlem
Provade Virtuoso for forsta gangen haromdagen, for en bokning pa Fullerton Bay Hotel i Singapore. Var riktigt sent ute, sa Virtuoso-raten var den lagsta jag hittade vid bokningstillfallet.

I priset ingick
  • upgrade till nasta kategori (Premier Bay View Room i detta fallet) bekraftad vid bokningstillfallet
  • frukost for 2
  • early check in/late check out (fick inte early check in men dock late check out kl 4pm)
  • USD 100 dining credit
  • Fullerton bear (en nalle kladd i Fullerton-badrock)
Mycket nojd med totalupplevelsen inkl bokning och sjalva vistelsen. FBH ar troligtvis det enda riktiga lyxhotellet i Singapore -- en stad dar hotell som brukar halla hog klass (Four Seasons, Mandarin Oriental, Ritz-Carlton etc.) ar ganska mediokra men anda dyra. Maten pa La Brasserie haller hog klass.
 

toer00

Medlem
Frågade i dag en av deras agenter i London om priser i April 3 n och fick då följande (priser i HKD)
Om jag då räknar kallt med att min uppgradering går igenom så blir detta alt. bättre än via IC Ambassador och weekend voucher (räknat på att jag i vilket fall som helst tar Club även mot at det kostar)...


3700.00GB@ VIRTUOSO LTD STAY NOW TILL 30 JUN 2017 TO 01D

Y ENJOY COMPLIMENTARY BUFFET BREAKFAST AND CLUB

INTERCONTINENTAL HARBOUR VIEW ROOM ENJOY A
 

Johan67

Medlem
Nej, det är det som är det fina med denna kråksång, man får stays/points/benefits med virtuosobokningar, det är inte en "grå kanal", det är vad jag har läst rapporter om på nätet iaf.

Lite OT, men är det samma förhållande om man bokar via rocketmiles.com, dvs man får förmåner i förhållande till status?
 

staff

Medlem
Är det någon som blivit uppgraderad då ni bokat genom Virtuoso agent och i så fall från vad till vad...?
Uppgradering en rumskategori - antingen bekraftad vid bokningstillfallet eller i man av tillganglighet vid incheckning - ar en standardforman (med fa undantag) nar man bokar genom Virtuoso. Nu har jag endast bokat genom Virtuoso en gang, och da blev jag uppgraderad direkt vid bokningstillfallet.
 

blobloblo

Medlem
Mycket nojd med totalupplevelsen inkl bokning och sjalva vistelsen. FBH ar troligtvis det enda riktiga lyxhotellet i Singapore -- en stad dar hotell som brukar halla hog klass (Four Seasons, Mandarin Oriental, Ritz-Carlton etc.) ar ganska mediokra men anda dyra. Maten pa La Brasserie haller hog klass.

Hur ser du på Raffles?
 

hg1980

Medlem
Aningens offtopic kanske men såg att det hade diskuterats i denna tråd. Amex Fine Hotels & Resorts (American Express Travel är det tillgängligt som svensk Amex Platinum innehavare också? Försöker man logga in på in siten säger den att det endast är tillgänglig för amerikanska Platinum Holders. Någon som vet?
 
Toppen