Senaste nytt

Första bokningen med virtuoso

Yes, men då missar du den personliga kontakten som kan finnas mellan agenten och hotellet. Virtuoso brukar även vara bra på att ha kontakt med hotellet gällande förlängningar av kampanjer.

Sant, men det är ett bra ställe att kolla pris, om det finns plats och vilka förmåner ingår.

Lite OT: i många länder går även Amex FHR att boka online. Det känns lite slött att ringa upp någon, kolla vilka hotell innehör och till vilket pris, sedan tänka på saken och ringa på nytt. Är helt ok med att boka via telefon men vore bättre om man hade tillgänge till all info före samtalet.
 

Morgan

Medlem
Tack @jumbooze för tipset. Mycket nöjd med min Virtuosobokning i Dubai - betalade ungefär femhundra mer för två nätter mot lägsta pris på trivago.com och fick för det:

* Frukost för två
* 100 USD i värdecheck på hotellets restauranger
* Uppgradering "vid tillgänglighet" - i mitt fall blev det till ett clubrum med en OK clublounge
* Sen utcheckning "vid tillgänglighet" - fick vara kvar till 15.00 utan knussel

Dvs i mitt fall väl investerad femhundring!

Bokade genom classictravel.com som sett till att hotellet ställt dit en personlig hälsning och lite frukt.
 

Morgan

Medlem
Tack återigen @jumbooze - bokade nu via Classictravel.com ett hotell i Italien till deras lägsta rate, som inte var Virtuoso - skickade ett mail med önskemål om dubbelsäng, fick till svar att de återkommer och ska kolla om de kan fixa Virtuoso-tilläggen (utan att jag bad om det!)

Sagt och gjort - idag fick jag svar att hotellet bekräftat förmånerna för Family Morgan och såg fram emot vår vistelse (i detta fall främst spa-behandling*2 och en middag). Priset var lägre än det jag hittade någon annanstans på nätet!

(Gällde den här bokningen där Prestigia inte alls levererade: Dålig erfarenhet av Prestigia.com | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Har också bokat Virtuoso i Berlin och funderar på Budapest. Båda två väldigt prisvärda hotellstäder och då är Virtuoso vettigt val för den som vill ha kvalité!
 

sepbemi

Medlem
Vill bara slå ytterligare ett slag för Virtouso; jag bokade 3 nätter på Upper House (i Hong Kong, ej att förknippa med Göteborg...) i en Studio 80 Harbour view, blev uppgraderad till Upper suite Harbour view. 100 usd F&B credit samt frukost ingick. För övrigt hade frukosten ett mycket bra koncept som jag uppskattar; ingen buffe utan du väljer vad du vill från en a la carte meny (hur mycket du vill om frukost ingår i bokningen).
 

Morgan

Medlem
Vill bara slå ytterligare ett slag för Virtouso; jag bokade 3 nätter på Upper House (i Hong Kong, ej att förknippa med Göteborg...) i en Studio 80 Harbour view, blev uppgraderad till Upper suite Harbour view. 100 usd F&B credit samt frukost ingick. För övrigt hade frukosten ett mycket bra koncept som jag uppskattar; ingen buffe utan du väljer vad du vill från en a la carte meny (hur mycket du vill om frukost ingår i bokningen).
Kul! Classictravel.com eller annan agent?
 

jumbooze

Medlem
Ny bokning med Virtuoso:
Nu blir det Vegas @THE Signature at MGM Grand 1 natt

* Frukost för 20USD
* 100 USD i värdecheck på hotellets restauranger
* Uppgradering "vid tillgänglighet"
* Sen utcheckning "vid tillgänglighet"

Pris 106 USD + 25USD i resort fee, så jag bor i princip gratis
(räknar ändå med att smälla lite på käk och då kan man lika gärna försöka sig på
L'Atelier de Joel Robuchon, eller Joel Robuchon Fine Dining.
 

palmen

Moderator
Ny bokning med Virtuoso:
Nu blir det Vegas @THE Signature at MGM Grand 1 natt

* Frukost för 20USD
* 100 USD i värdecheck på hotellets restauranger
* Uppgradering "vid tillgänglighet"
* Sen utcheckning "vid tillgänglighet"

Pris 106 USD + 25USD i resort fee, så jag bor i princip gratis
(räknar ändå med att smälla lite på käk och då kan man lika gärna försöka sig på
L'Atelier de Joel Robuchon, eller Joel Robuchon Fine Dining.

Intressant, när är detta, de datum jag tittar på i April för bokning så ligger de flesta stora hotellen på omkring 250$ plus alla skatter och avgifter.
 

jumbooze

Medlem
Intressant, när är detta, de datum jag tittar på i April för bokning så ligger de flesta stora hotellen på omkring 250$ plus alla skatter och avgifter.
Det är en torsdag i april, priser sticker iväg på helger, därför bokade jag bara en natt här och sen Palazzo med 25k priority club poäng / natt.
 
Toppen